Followers

Wednesday, November 26, 2014

Kenduri orang lain tapi gambar aku.

Assalamualaikum. 

Selesai kenduri jiran dekat rumah mak mertua aku. Aku bukan kalut sangat pun dengan kenduri tu. Sebab aku balik kampung pun hari Sabtu. Malam. Sampai sana dah nak dekat pukul 11 malam. Mana nak menolong. Pergi tengok-tengok je, lepas tu balik rumah membuta. Letih tambah mengantuk. 

Ahad, kenduri sebelah rumah perempuan. Persalinan merah. Tapi bukan persalinan je merah, semua merah. Terkejut mata aku. Tak boleh nak cerna mana pengantin mana pelamin. Hikhikhik. But its okay, as long as the bride and groom suka, biar je lah. Pelamin pun buat sendiri, jimat kos. Semua pun boleh kata buat sendiri. Baju pengantin khabarnya ditempah. Simple saja. Sedap mata melihat. Selesai kenduri, aku balik Sungai Petani semula. 

Jadinya, kenduri jiran aku tu aku tak pergi sebab kenduri menyambut hari Isnin. Aku pos laki aku je balik. Ha ha ha. Lagipun dekat je kampung aku dengan Sungai Petani. Persalinan serba hijau untuk kenduri sebelah lelaki. Tak ada pelamin pun. Buat meja makan je. Simple but nice orang kata. Sedap-sedap mata tengok. 

Malangnya, aku tak ada gambaq depa. Tapi aku belanja gambaq aku nah? Ha ha ha. 

Padahal memang nak letak gambar kenduri sendiri kan? Gambar dari kamera. Tanpa edit.



Okbai. Hikhikhik

No comments: