Followers

Monday, May 26, 2014

Aku dah kahwin!!!

Assalamualaikum.

Hoyeah. Lompat tinggi-tinggi sebab dah berjaya kahwin. Ha ha ha. My dream come true. Nak kahwin tahun ni, tercapai jugak. Dan nak ada baby dalm tummy this year harap tercapai. In Shaa Allah, jika diberi peluang dan keizinan Allah s.w.t. Amin.

Okay. Tup tup aku kahwin. Untuk sampai ke sini panjang cerita. Banyak yang aku kena hadapi. Dugaan masa bertunang yang cukup hebat, yang sangat mendera hati dan perasaan kami, suami isteri. Masa tu tunangan lagi la. Yang salah itu aku. Terhanyut seketika, sampai ada yang ambil kesempatan. Berkali aku dengar orang kata--KL tu bahaya, hati-hati. Tapi, dalam aku berhati-hati tu lah, dugaan demi dugaan timbul. Dari soal kerja sampai soal perhubungan.

Dugaan kepada aku, dugaan kepada tunang aku, dugaan kepada keluarga aku. Alhamdulillah, aku punya keluarga yang sangat mengambil berat, yang sedar setiap sesuatu yang jadi pada aku, yang sedar lain nya diri aku waktu itu. Alhamdulillah, sebelum aku hanyut dan hilang dalam dunia lain, ada yang tarik aku balik ke dunia aku yang sebenar. Tunang aku, sekarang dah jadi suami, sangat sabar. Ikut rentak aku walaubagaimanapun aku waktu tu.

Its black magic. Ada yang cuba menggunakan aku. Melalui syaitan. Allah. Allah. Allah. Hati berbolak balik. Tidur rasa tak tenang. Solat tunggang langgang. Yang pastinya, hati. Hati paling rasa tak aman. Paling rasa ada yang tak kena. Aku bercerita bukan untuk meminta simpati. Tidak. Tapi untuk peringatan. Peringatan pada gadis di luar sana. Berhati-hati dalam berkawan. Tak kira siapa. Tolong lah cari pendinding diri. Pendinding ni bukan ambil sebarangan. Guna ayat-ayat Al-Quran. Tanyalah ustaz ustazah, In Shaa Allah, depa akan bagitau. Its black magic. Orang yang amalkan ni, depa lupa ilmu Allah lagi tinggi, depa lupa kuasa Allah lagi besar.

Dan Alhamdulillah, aku di sini sihat. Dengan izinNya. Sampai kahwin dengan lelaki yang aku pilih untuk menjadi imamku dunia akhirat.

To my bestfriend, if you read this, Im sorry, I didnt invite you to my wedding. Sebabnya I tak tahu condition you macam mana. Last I tahu, ada something wrong with you. Which I cant even contact you. Im sorry for that. Being me at that time, I have to be very careful. I have to choose, whether myself or you, and I choose myself. I have to.

Okay. Ini gambar belanja. Nikah tuari. Haha. Saya sayang suami saya. Saya cinta suami saya selagi dia mencintai Allah s.w.t.

4 comments:

fadh leyanie said...

bahayanya ilmu sihir,
tahniah sis atas perkahwinan :)

Anonymous said...

tahniah.. sory x hadir.. smoga berbahagia ke anak cucu.. cicit.. piut.. miut..

norzu said...

Tahniah tsya..da kawen ye.hope cpt2 dpt ank

TSYA'Z (~_^) said...

Fadh. Mmg sgt bahaya. Terima kasih. Hehe.

Anon. Hehe. Insya Allah.

Norzu. Hehe. Doakan la dpt anak cecepat. Hahaha.