Followers

Monday, August 11, 2014

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Assalamualaikum.

Selanat Hari Raya Aidilfitiri. Semua-semua, aku mintak maaf zahir batin kalau ada entry-entry yang annoying kan semua-semua. Hihi. Lambat sikit, dimaafkan la noh. Ha ha.

Tahun ni, tahun 2014, tahun yang tak disangka hari raya nya akan disambut dengan lelaki bernama suami. Alhamdulillah. Hajat tercapai. Doa bekas tunang tahun lepas termakbul. Nak beraya sama. Ha ha. 

Tahun ni raya rumah mak abah mentua. Baju raya pun sponsored by them. Untung sangat. Kami, keluar duit untuk duit raya bebudak je. Tak sampai 150 pun rasanya. Sangat sikit budak in the family. Yang lain tua bangka dah. Tapi yang bestnya, aku dapat duit raya jugak, dari abah mertua. He he. Thanks abah. 

Beraya tahun ni meriah lebih. Penat pun lebih. Memandangkan aku dan suami dari kampung yang sama, jadinya semua rumah macam nak pergi, padahal tak sempat pun. Adeh. Sekejap ke sana, sekejap ke sini, tapi bila fikir balik, bukan pergi semua rumah pun. Sebabnya sebuah rumah tu duduk berjam-jam. Sehari dapat dalam 3-4 buah. Raya ketiga, balik Sungai Petani, macam tu jugaklah. Berjalan 2-3 buah rumah, balik, letih. Ha ha ha. But, it was fun. Lots of beautiful memories, beautiful moments, and nice people. 

Sedara mara yang kami tak sempat ziarah tu harap maaf la. Masa tak izinkan, plus we have other things to do. Tak boleh nak sakan sangat la, padahal memang sakan nak mampos. 

Nak cerita color baju raya jap. 

1st day : Tema baju warna Ungu. Most of us pakai Ungu. Ada dalam 3-4 family warna Ungu, yang lain warna-warni.
2nd day : Aku warna biru (baju ihsan dari mak aku), suami warna kelabu (baju) and dark green (seluar)
3rd day : Aku warna peach and baby blue (dress beli lama dah baru nak pakai), husband peach and grey jeans.

Tamat pasal raya. Hik hik.

Well. Almost 3 months of marriage. Aku masih macam perempuan single. Yang selalu fikir diri sendiri je. Kadang, lupa ada suami yang kena diberi perhatian. Maaf ye suami. Sepanjang hidup just fikir diri sendiri and sekarang kena fikir untuk dua orang, aku memang belum pandai lagi. Masak-memasak still bukan aku buat. Yang best, mak mentua hari-hari masak. Aku, amek tender kemas mengemas, basuh membasuh, sental menyental, and semua yang bab-bab rumah la. Kecuali masak. Yang lain, aku boleh buat. 

Dan Alhamdulillah, mak mertua jenis yang tak kisah, yang suruh kita belajar perlahan-lahan, yang sporting. Hopefully sporting sampai bebila lah mak ye. Tapi kalau balik rumah sendiri, mak bertempik suruh masak kat suami. Adeh. Duk umah mertua tak kena tempik pun. Sabar je la. And semalam, secara tiba-tiba bangun tidur rasa nak memasak. Ayah aku cakap 5/10. Okay lah tu. First attempt. Kalau terus sedap, menipu benor. Takpun nasib je. Suami menambah nasi, maksudnya, okay lah tu. Asal suami, ayah, and adik aku telan, dah cukup baik la tu. Ha ha ha. 

Last but not least, 

SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN, sekali lagi buat semua-semua. 

Peace. :)

2 comments:

aienzunnur said...

Alaa..gmbr raya xd pon..
Hahaha..


Slmt hari raya dan selamat pengantin baru tsya!

TSYA'Z (~_^) said...

aienzunnur : Ha ha. update kt ofis, mmg xde la gmbrnye.

hehe. slmt mnjadi pngntin aien. haha