Followers

Wednesday, August 20, 2014

Hari yang bosan di ofis.

Assalamualaikum. Selamat sejahtera sekalian alam. 
Ha ha ha. Gila mereng kejap. Mula entri dengan gelak. Tapi tak apa. Tak ramai yang membaca blog aku. :)

Blog ni pun dah jadi macam tempat aku meluahkan perasaan kalau aku rasa tak senang hati, tak sedap duduk, sedih ataupun happy. Macam diari maya. Apa-apa. Blog yang bukan jenis informatif atau membina fikiran orang lain sebab yang ni semua apa yang aku rasa je. 

Hari ini hari ke duabelas dah aku masuk kerja sini. Rasa macam dah sebulan. Sebabnya, bosan. Serius. Adanya aku kat sini macam saja-saja nak cukupkan kuota pekerja. Bagi nampak ramai, bagi nampak meriah. And I also don't know what is my job scope. Kata depa aku akaun eksekutif. Tapi kerja aku sampai hari ni cuma baca cerpen dan novel dalam penulisan2u tu je. Kadang-kadang main game dalam tablet. 

Dalam hati, mungkin depa ni tak bincang lagi kot skop kerja aku apa. Bos yang nak ajar aku pasal company ni pun, tak datang ofis. Sibuk ke sana sini. Salah time masuk kot. Kebetulan masa aku start kerja kat sini, masing-masing tengah sibuk dengan audit. So, redhalah, dan bercinta la dengan masa-masa senggang macam ni. Sebab nanti-nanti aku tahu tak akan ada peluang nak duduk santai-santai macam ni lagi. Kan?

Aku membayangkan bertimbun-timbun fail akan ada atas meja aku ni tak lama lagi. And aku takkan ada masa banyakkkk (nak menunjukkan masa yang betul betul banyak) macam ni sampai boleh update blog dan membaca online cepren dan novel lagi. 

Dalam ofis ni ada beberapa department, yang mana setiap department tu ada sorang dua ja kakitangan. Dan bahagian akaun ada tiga orang. Paling banyak setakat ni. Sebelum ni seorang, masuk aku dan Athirah, jadi tiga orang. Athirah, kerani akaun kat sini. Well, dia lagi lama dari aku. Dah tiga bulan kerja sini. Dan seorang senior account executive. Nama tak payah didedahkan. Ha ha ha. Very nice woman. Marah pun nampak comel lagi. Hi hi hi. Tapi jarang sangat la dia marah. Kalaupun marah masih dia selitkan senyuman and gelak ketawa dia tu. Apa orang cakap pun dia okay, and dengar je. 

.

Sabtu nanti, ada makan-makan sikit kat ofis ni. Setiap seorang kena bawak makanan. Ingat nak bawak kek je. Malas nak memasak-masak. He he. Tapi dibuatnya semua bawak kek dengan kuih, takkan nak makan itu aje? Hoh. Sengkak perut nanti. Kena balik bincang dengan tukang masak dulu ni. Hm.

Okbai. Nak melangut sambil tunggu jam 5 petang. Hoyeah. 
 

No comments: