Followers

Friday, November 7, 2014

Cuba-cuba.

Assalamualaikum.

Pertama kali bawak kereta lepas accident seminggu yang lalu. Pheww. Berpeluh jugak walaupun di awal pagi. Mujur husband nak meneman. Kalau tidak, entah pukul berapa aku sampai. Bawak pulak kereta wira yang dah berapa lama aku tak bawak tu. Tadi dekat Shell pun terseret dekat pum tu. Tak sengaja. Tak perasan pulak terlalu dekat. Dah terseret sportrim wira tu. Mujur tak ada kecederaan serius. Kalau tak satu hal lagi aku nak kena menjawab dengan bapak aku. Hal hari tu baru setel ja. Entah bila nak dapat balik kereta Persona tu. Wira ni makan minyak. Jenuh la aku nak isi hari-hari nak datang kerja ni. Sabar tinggi betul. Kalau Persona tu, jimat sikit minyak kereta. RM10 sehari pergi balik. Kalau Wira, Rm15 pergi balik. Bulan ni expenses banyak sikit la nak dibanding dengan bulan-bulan lepas. 

Tadi, nervous jugak. Aku jadi terlalu berhati-hati. Tengok motor aku takut, tengok yang besar-besar lagi aku takut. Tadi pun aku pilih jalan selamat. Jalan yang jarang ada orang di hari Jumaat macam ni. Jalan Semeling. Kalau aku ikut Laguna Merbok, dah tentu-tentu banyak kereta, cuma tak sebanyak hari biasa la. 

Dan, aku sampai ofis dengan selamatnya. 

Bila sampai ofis pulak, senior pulak tak ada. Mungkin hari ni dia cuti, tapi tak cerita pun. Ah, tak kisahlah. Bukan aku yang menjaga kehadiran orang ke tak. Cumanya kerja mungkin sikit tergendala la.

Oh ya. Sebelum simpang masuk kilang, ada accident. Ketaq jugak tengok tadi. Van putih terbalik terus. Tayar kot atas. Ha. Menambah nervous untuk aku bawak kereta. Esok, mai ofis nak naik motor ja. Suruh laki anta naik motor. Senang sikit. Letih woi naik kereta. Letih minyak. 

Okbai. Nak buat kerja.

No comments: