Followers

Thursday, March 26, 2009

MEMORI AKU DULU-DULU


Masih aku ingat lagi first time aku tengok dia…di sekolah teknik dulu la…masa tu aku menyampah giler tengok die..sebab ape aku sendiri pun tak tau..maybe sebab masa tu aku memang tak suka die lah..hehe..aku kemudian dilantik jadik librarian..kebetulan die yang masa tu form 5 (aku form 4) , pun librarian jugak..memang aku pun tau die librarian coz masa orientasi kitorang ade dikenalkan dengan librarian..so, dalam kotak fikiran aku yang sempit nie..aku dah agak yang aku maybe akan selalu jumpa dengan die..tapi tekaan aku salah…aku jarang nampak dia kat library..maybe sebab masa bertugas kami laen-laen..tapi kadang-kadang ade perjumpaan yang melibatkan semua librarian..so, masa tu je la aku leh nampak die..

At that time die nie rapat giler nan seorang librarian nie…aku tak berapa nak suka la budak pompuan tuh…budak tu kaum Asli..aku namakan die N la ek..hehehe N ni selalu pakai tudung gi sekolah..so, kira kalo lelaki tengok mesti suka la sebab N nie pun cantik budaknya…dalam hati aku menyampah tengok keakraban diorang tu..dalam library asyik berdua jer..(xtau la org len perasan ke x)..hehehe…maybe masa tu aku ade rasa cemburu tapi aku tak tunujk kot..entah la..aku sendiri pun taktau ape perasaan aku masa tu…

So, nak dijadikan cerita, satu hari tu, die datang pada aku nak pinjam RM 1..tapi duit syiling..die cakap nak call mak die..so, aku bagi la dengan syarat masa die pulangkan nanti mesti bagi duit syiling yang macam aku bagi die…so, start that day, aku mula berkawan dengan die..pada masa yang sama aku pun kawan dengan member dier..nama Huzair..agak rapat la jugak… sorang pengawas sekolah, sorang librarian sekolah…perasaan menyampah pada awalnya tuh tiba2 hilang..aku pun tak tau kenapa...

Tapi, pada masa tu, die ade gurlfren..kak cheah…kakak tu memang cantik..kulit licin bersih…tinggi..and pakai cermin mata kadang-kadang..memang comel dengan bentuk muka die yg bulat tu…bentuk badan pun cantik..memang cantik bagi aku la..aku suka tengok kakak tu..lembut, sopan..memang ayu…Pada awalnya memang aku cemburu…sebab masa tu aku dah mula sukakan dia..tapi, aku tak tunjuk yang aku suka dia..aku diam kan jer la..takkan nak tunjuk lak..malu ar..

Pernah jugak aku rasa cemburu..cembur pada die and N….masa tu aku ada cakap nak jumpa dia sebab dia datang amek keputusan SPM…aku pun turun la ke bawah dengan gembiranya..aku tak ajak kawan baek aku pun masa tuh..(waktu rehat)..sampai jer kat kantin aku nampak die dengan N..terus aku naek atas tak jumpa dia langsung…hahaha giler kan?...pastu kitorang pun tak de contact sangat…tapi die pernah bagi 1 statement kat aku…aku still ingat sampai sekarang..nak tautak aper???

“Ko nanti dah abes SPM, apply la UiTM..UiTM Seri Iskandar..amek cos bangunan..boleh aku jaga ko kat sana nanti”

Hehehe disebabkan ayat die ni la aku apply mintak cos yang seangkatan dengannye…tapi, malangnya aku tak dapat…tapi, ayat tu still akan aku ingat sampai bila-bila pun…hehehe…..

Itu citer aku masa mula-mula kenal dengan dia..orang yang aku sayang sampai sekarang..aku pernah mention nama die tak????

NORZUREIZWAN BIN MURSAL

Nama die lah tu…

Tapi ni sume citer dulu-dulu, yang aku akan ingat sampai bila pun..yang aku tak kan lupa walau sikit….

p/s: entry kali ni citer pasal aku and maybe banyak lagi entry yang macam ni.. (~_^)..

No comments: