Followers

Sunday, March 1, 2009

BAHAYA MURTAD


26 Februari 2009,

Malam itu kami ramai-ramai pergi dengar forum perdana dekat DST (Dewan Sri Temenggung) UiTM Johor..tajuk pada malam tu adalah Bahaya murtad.. kes-kes murtad nie memang bnyak berlaku sekarang ini..Tetamu jemputan pada malam itu adalah Ustaz Omar Abdullah dan juga En Julfitri..(xtau ejaan nama beliau)..Murtad ini disebabkan oleh bnayak sebab tapi dr forum tu, apa yg dapat sy simpulkan murtad terjadi diakibatkan oleh keimanan yg begitu tipis dalam diri seseorang umat Islam..mereka tdak dapt melihat di mana keindahan Islam sehingga menyebabkan mereka nekad untuk keluardari agama Islam..

Apabila diceritakan tentang kes Lina Joy (Azlina Jailani), tiba-tiba hati nie rasa sedih sgt.. seolah-olah agama Islam nie terlalu mudah untuk dipermainkan..sy terfikir di mana letaknya keimanan dalam diri seseorang Islam yang hendak murtad tu.. sedangkan Azlina itu Azlina merupakan seorang anak yg sgt baik dan mendengar kata..hanya kerana seorang lelaki kristian, dia sanggup menukar agamanya..agama yg telah diberikan sejak kita lahir lg..

Sy menjadi brtambah terkejut dgn berita yg dibawa oleh En Julfitri..yg mengatakan bahawa anggaran umat Islam yg meukar agama adalah sebnyak 250000 orang..sgt mengejtkan sy..angka itu membuat sy berfikir panjang..benarkah sampai seramai itu? Memang amat mengejutkan..tertanya2 juga sy, adakah mereka ini tidak diberi akal?
Sedangkan yg sy tahu manusia semuanya diberi akal oleh Allah untuk menentukan yg mana baik dan buruk sesuatu perkara..

Ingin sy ceritakan di sini juga, bahawa pd hari perbicaraan kes tersebut, duta dari 3 buah negara turut datg mendengar perbicaraan di mahkamah tinggi.. (tp x ingt negara mana)..bygkan bagaimana tertekannya hakim yg mengadili kes tersebut.. tetapi ada lg perkara yg mengejutkan sy..peguam bela yg mewakili Azlina Jailani adalah seorg Islam..seorang pelajar undang-undang yg pernah menuntut di UIA..(2 orang)..ini yg membuatkan sy sedih, betapa manusia di muka bumi ini lebih mementingkan wang ringgit drpd maruah agama sendiri…

Cuba korang fikirkan…orang-orang yg tidak mendapat hidayah Allah, kafir, sudah tentunya akan berada di neraka tapi bagaimana pula dengan kita sendiri yg telah dilahirkan sebagai umat Islam?? Sedangklan di lua sana ramai yg masuk Islam kerana keindahan di dalam Islam..hanya satu sebabnya, orang2 zaman kini sudah tidak lagi mengkaji dan mendalami Islam..atas sebab itulah semakin ramai yg murtad..

So, kawan2 ku, sayangilah agama kita, cintailah agama kita..

No comments: