Followers

Thursday, June 23, 2011

3 weeks in practical

Tertidur after maghrib tadi without mandi, and terjaga around 11.40, sebab bunyi mesej from the 'baby', and sekarang tak boleh tidur pulak dah. Tapi aku dah pergi mandi tau. Ha ha ha.

Rasa macam rindu dia malam-malam macam ni. Gila.

...........................................................................

Working experience. Ramai orang tanya 'how's your practical', 'is it hard', 'how about the majikan', 'the staff okay ke' ..

Well, practical berjalan dengan baik even sometimes kau akan rasa malu sangat bila kena tegur buat double entry pun tak betul, padahal belajar akaun sampai degree. Sebab aku kena tegur salah letak expenses. Itu jadi masa mula-mula belajar guna UBS, which I am confuse yang mana satu credit and mana debit. So, aku main taram je, and last-last kena betulkan balik. Leceh kalo kena betulkan dalam UBS. MYOB is easier. Rupanya column atas tu, credit, column bawah debit. Dah hafal dah sebab malu takut kena tegur lagi. Ha ha ha.

Then, for the whole three weeks been there, aku rasa aku mula selesa kat sana. And even kena marah dengan bos, the staff cakap aku buat kerja cepat. Tadi, kena key in lebih kurang tujuh buku cash bill. Yang nipis yang  setiap buku ada dalam 50 pages. And, siap dalam pukul 5 petang. Diorang bagi dalam pukul 4 camtu. And diorang cakap aku cepat. Ha ha ha. Mahu tak cepat. Aku ada banyak lagi kerja lain yang duk tunggu. Habis satu, kena siapkan yang lain pulak. Takkan nak buat lambat-lambat. Lagipun benci lah tengok file melambak atas meja. Ha ha ha.

Sangat lain dari masa belajar. Time study dulu kerja macam mana banyak pun tak reti nak siapkan cepat-cepat. And I think after practical nanti kerja aku mesti siap cepat. Ha ha ha.

Report tak tulis lagi. Haish, penuh dengan draft aje. Minggu depan S/U nak tengok. Macam mana ni??

1 comment:

aamalinaazman said...

heee..boleh tulih skrg..hehe ^_^ btw, gud luck practical..enjoy2 =.<