Followers

Wednesday, June 22, 2011

Air ape? Air tebi....

Sekarang setiap petang pukul 5.30, adik aku ada training bola sepak. For kids lah. Tabika Kemas punya. Sebab adik aku yang umur 6 tahun terpilih untuk team bola sepak tabika dia. And everyday, except for saturday and friday, diorang akan berlatih. 

Since first day, masa hari pemilihan pemain, coach dah panggil adik aku BECKHAM. Ha ha ha. Diorang kata dia pandai sepak bola, and pandai gelecek bola. Tak salah aku dia striker. And one of penyumbat goal terhandal. Seorang lagi penyumbat goal, his bestfren, Haris. Dua-dua budak ni coach cakap pandai main. 

Tapi, aku tak heran kalau adik aku pandai main. Sebab the abangs kalau balik rumah, asyik kerja sepak bola je. And of course la diorang yang mengajar adik main bola. So, no wonder la adik aku ada skill masa main bola. The abangs dah train awal-awal. Sekarang cuma nak train dia main dalam pasukan je. And my mom as the manager. Ha ha ha. 

Satu hari masa dia balik rumah, dia bawak balik air sekali. Satu je la. Satu plastik. Mak aku mintak. Then minum. Pastu dia boleh cakap 

: Mak, janganla minum air tebi adik sampai habis.

Ha ha ha. Bersembur mak aku. Aku sekali yang tengah khusyuk layan TV, gelak kuat-kuat. Bayangkan lah. Air tebi dibantainya cakap. Padahal itu air tebu. Ha ha ha. Merah padam muka. Malu. 

..............................................................

Pagi-pagi tadi, lebih kurang jam 10 lebih pagi, aku kena marah dengan bos. Mula-mula bos membebel aku buat tak tahu je, kemudian dia panggil aku masuk bilik dia. Gara-gara kertas recycle, aku kena marah. Terasa jugak lah tadi. Tapi, adatlah kan kalau kena marah. But, sejak aku kat situ 3 weeks yang lalu, first time aku tengok dia marah, and yang pasti aku la yang kena marah. Sebab yang orang lain bila dirisik-risik tak de pun kena marah. Hu hu hu. Malu gila. Depan staff lain pulak tu. 

Satu hari tebal muka. And bodohkan je telinga and senyum je depan bos. 

................................................................

Mengantuk dah. Tidur jom. Bye. 


No comments: