Followers

Saturday, June 11, 2011

Rupanya...................

Rupanya, bila penat bekerja, balik rumah dengar pulak suara adik-adik kecik riuh rendah, rasa nak marah and geram. And bila sudah bekerja ni jugak buat kita rasa taknak menonton. Cerita di televisyen semua jadi tak menarik. Kan? Ke aku je?

If dulu, aku ingat segala mak nenek siaran televisyen, but sekarang for this two weeks, yang aku nampak bila balik rumah is my bed, my pillow, my mucuk masyam, and senagkatan itu lah. Bed is priority lah. Bukan nak cakap aku sibuk gila kat office. But, when you bekerja di account firm, macam aku, memang nak habis cepat je kerja. Nak skip-skip tak boleh. Pegang handphone, sembunyi-sembunyi. My handphone was on silent all the time. No vibrate too. Semua senyap. Yang dengar bunyi computer and typing aje. And voices of the chinese of course.

Speaking about them, 1st day kerja diorang tanya umur aku in chinese. Mesti la aku tau jawab. Belajar. Then, 3rd day, they speak chinese to me. OMG. Diorang ingat aku terer. Ha ha ha. Aku faham diorang sebut computer je. yang lain tu, aku bodohkan je. Ha ha ha.

And hari ni, hari tak bertuah aku sebab cirit birit. Toilet yang tak pernah aku masuk tu, hari ni aku melawat 5 kali jugak lah. Sakit sangat. Ingat nak ambil MC je tapi tak berbaloi pulak. So, kerja je lah macam biasa. Petang tadi, laoban panggil suruh tolong dia cuci bilik dekat pantry tu. Nak letak anak dia. Habes semua file dilap. Bersih-bersih tanpa habuk pun.Almaklumlah anak kecik, sebulan baru. His wife nak masuk office balik, so anak kena bawak sekali. Bagus sungguh laoban, sayang anak bini sampai macam tu.

Eh, aku lari topik rasanya. Ha ha ha. Lantak lah. Kalau dah mula nak membebel tu, memang lari segala topik pon. Okay, nak melawat tandas lagi. Papai.

No comments: