Followers

Friday, June 1, 2012

Kepada lelaki sekalian alam :))

Entry ni keluar sebab ada beberapa lelaki yang aku kenal buat statement,

Aku lambat lagi kahwin. Tak puas sara mak ayah aku lagi.

Aku tak sure la ayat diorang sebenarnya bermaksud macam mana. Tapi dari cara ayat itu ditulis atau dituturkan membawa kepada maksud yang lain. Apa yang aku faham dari ayat tu, sara mak ayah sampai dah kahwin. Nanti dah kahwin sara bini je. 

Hello hello hello lelaki sekalian alam. 

Harap maklum okey, tanggungjawab seorang anak lelaki terhadap ibu bapanya, ibu terutamanya bukan sampai korang kahwin je. Macam la lepas dah kahwin tu boleh lepas tangan taknak tanggung mak bapak. Please dont get confused okay. Kalau nak kata tak puas sara mak bapak lagi, lepas dah kahwin tak nak sara dah ke? Sara isteri je ke?

Kalau ini lah fahaman orang-orang lelaki kat luar sana, kesian. Kesian mak bapak. 

Ini bukan untuk lelaki je, perempuan pun sama. Cuma tanggungjawab seoarang anak lelaki lebih besar dari anak perempuan. Lebih besar banyak. Bukan sikit-sikit punya besar.

Jadi, tolong jangan buat statement yang macam tu lagi okeyh. 

Tapi mungkin lain orang lain cara fahaman nya. Ini dari sudut pandangan mata aku, pemikiran aku yang tak tinggi mana ni. :))


1 comment:

saifulizan shaari said...

sokong dan setuju sgt...tapi pompuan pun kena phm bila laki lebih utamakan sebelah kluarga laki.....