Followers

Saturday, October 19, 2013

Baran.

Aku dengan baran memang tak boleh asingkan. Kerja nak marah bila ada sesuatu yang tak kena. Walaupun sikit je salah. Aku tetap akan marah. Seteruk mana marah tu bergantung pada mood aku. Kalau aku mood kurang kurang kurang baik, memang tangan kaki aku boleh naik. Kalau baik sikit, mulut aku je yang laju bercakap.

Dan, aku rasa dah lama jugak aku ni control rasa baran tu. Aku tak mengamuk orang tak tentu hala dah lama.

Tapi hari ni, ada lagi manusia yang sengaja sungguh nak cari pasal dengan aku. Bukan dengan aku saja, dengan semua orang. Bunyi macam gila kan? Entah lah. Aku tak faham punca sebenar pada mulanya. Bila diselidik, rupanya kes cemburu buta.

Macam ni kisahnya.

'Pada satu sambutan hari jadi di satu tasik, bf kepada gf, bergambar ramai-ramai, dengan kami @ gadis-gadia cantik, dan itu menimbulkan rasa cemburu gf terhadap bf nya'

Ha. Gitu. Yang jadi masalahnya, gambar tu tak menunjukkan apa-apa perbuatan yang boleh membuatkan dia cemburu. Because, its a group picture. Its not one by one picture and there was nothing that can create any scandalism between the girls and her bf. Its a group. Plus there was another two three boys instead of him alone. Sebab tu aku panggil perempuan pesen ini cemburu buta. Ada mata, tak tengok. Tapi, tak tahu la kalau dia marah sebab bf dia yang tipu ke apa ke. Kalau dah marah kan bf sendiri, yang nak babitkan orang lain sama kenapa? Dan marah-marah sedangkan terangan nampak itu bukan salah kami. And yes, this is what I called stupid. Dan baran tak bertempat.

Tapi kejadian ni beberapa bulan yang lepas. Tak sangka akan ada sekuel-sekuel nya. Dah macam telenovela. Dua tiga hari lepas, kantoi. Ha. Masa tu aku nampak sorang-sorang baran macam mana. I was ok at first, but when there were provocation, I turn to be godzilla. Baran surrounding. Ha ha ha.

Hoho. Now I realised. Being famous, being beautiful, being friendly, being nice , being good, is not really good for this kind of people. Just ignore them instead of saying something that could make thing worse. Just ignore unless they disturb your beautiful life.

Orang baran macam tu seeloknya dikikis habis dari hidup kita. Sebab nya dia tak dapat nak kawal emosi dia yang melampau-lampau tu. Dan aku terbabit sama. Sekarang, aku ambil langkah diam. Sebab mula tu aku tersalah percaturan. Aku lawan. So, sekarang aku diam. Tak bermakna aku kalah, dan tak bermakna dia boleh pijak aku.

For her, enough. Tak payah menabur fitnah. Dan kami, tak hadap pun dengan bf awak tu. He is yours forever and ever. Take him and bring him to everywhre you want. Whatever. I dont care. He is yours ultimately.

.

Owh. Tak kena topic kan? Let it be. Ha ha. Bye.

No comments: