Followers

Friday, July 23, 2010

takdir cinta...

Hampir 3 minggu aku putus cinta, patah hati.....dan selama 3 minggu tu jugak hidup aku kelam kabut..setiap hari aku ada je yang tak kena....tapi, ada seseorang yang hadir dalam hidup aku...tapi dia masih tak mampu buat aku lupakan cinta lama...dia masih tak mampu buat aku sayangkan dia seperti aku sayangkan cinta lama..pernah aku khabarkan pada seorang teman...dengan selamba dia menjawab "macam tu lah jadinya kalau hidup berkiblatkan dia -Bijen"....sentap jugak aku....bukan aku berkiblatkan cinta lama...cuma aku sayangkan cinta lama...mungkin lebih sayangkan cinta lama dari diri sendiri...

Setiap apa yang aku tengok sekarang semuanya akan membayangkan cinta lama...sayang yang aku semai sejak dari zaman persekolahan, putus begitu je...tanpa ada harapan baru, tanpa ada sebab yang pasti, untuk kebaikan aku mungkin...seperti katanya....setiap yang dilakukan, keputusan yang diambil katanya adalah untuk kebaikan aku...tapi, apa yang terjadi adalah sebaliknya...membuat aku rasa seteruk-teruk manusia adalah aku...

Berbalik kepada cerita 'dia'...lelaki yang ku kenali di laman sosial MYSPACE...kebetulan nama panggilan cinta lama dan dia serupa...memang takdirku barangkali... saat dia hadir dalam hidup aku, aku masih dengan cinta lama...tapi, dia hanyalah seorang sahabat..sahabat berkongsi cerita...tak ku sangka kami sama-sama berpisah dengan teman masing-masing...keduanya frust dalam cinta....kemudian mencari satu sama lain hanya untuk menghilangkan kekosongan di hati...padahal di hati masing-masing nama kekasih lama masih melekat kuat...belum mahu tertanggal...

Pernah aku bertemu dengan dia....ya, dia seorang yang kelakar, boleh membuat aku ketawa, melupakan sebentar masalah dalam kepala, menghilangkan sebentar resah hati...tapi cuma sementara...kerana dalam masa yang sama hati aku masih memanggil-manggil cinta lama...kerana setiap yang dia lakkan sama je...cara mereka mengambil hati aku sama..membuat aku bertambah rindu...dua orang dengan penampilan berbeza, fizikal yang berbeza, mempunyai perangai yang lebih kurang sama..

Cinta lama....masih aku hubungi sampai saat ini.....tapi dia tak percaya dengan setiap kata-kata aku...sungguh hina rasa diri di sisi cinta lama...aku bersalah pada cinta lama...membenarkan sesuatu yang tak sepatutnya aku lakukan...(kalau kamu membaca, percayalah kata-kata saya)...cinta lama mahu kami berpisah keran ingin kami berubah...berubah kepada yang lebih baik....tapi, cinta lama cuma membawa diri sendiri...dan aku ditinggalkan...apa salahnya kalau bersama aku, dan sama-sama berubah??....jadi masalah??....tak faham betol dengan mental lelaki ini....

Mujur masih ada seseorang yang masih mahu mendengar setiap kata hati aku..seseorang yang aku anggap sahabat paling baik....sekalipun aku tidak pernah berjumpa dengannya....seseorang yang berkongsi rasa yang sama...lelaki jugak...pelikkan aku?? dikecewakan seorang lelaki tapi masih mencari lelaki untuk luahkan rasa hati....hahaha.....kerana kami berada di tempat yang sama tak serupa mungkin...lagipun sahabat ini sentiasa ada tak kira senang atau susah...terima kaseh kamu......










aku: berusaha mencari arah hidup yang diredhai.....

No comments: