Followers

Sunday, August 15, 2010

pagi-pagi dapat mesej....

Dari my By, dari Boy, and dari my Kak La..yang ni version sedeyh punya....Once again n her lifetime, being dumped by a guy....reason?? no reason...hurm guys always think that they know everything...but, actually they know nothing...haish...kesian tau kat orang perempuan ni....hope my By tak kecewakan aku lagi la...even there is no relationship between me and him (for this time being), arap-arap die akan tetap sayang aku...hurm....

Mesej from my By pulak...hurm, panggil je,...bukan nak tepon ke kejot ke...mesej lak x bunyik kuat pon...membara je aku coz aku tido lambat semalam sbb mesej dgn die sampai terlepas waktu sahur...haish......

Boy, suh bangun tido and solat...owh, terima kaseh adekku sayang...akak mangun tadi pagi sbb dgr mesej kamu...heheh

Yesterday morning, disebabkan tido lepas sahur, satu rumah bangun pukul 7.30 pagi.....padahal kat kampus ada program start pukul 8 pagi....dengan kelam kabut nya siap la....tapi pegi kol 8.30 pagi......mujur la program pun tak mula lagi...tapi a lil bit malu la sebab the penceramah datang lagi awal..siap tunggu kat depan lagi....owh, malunye.....hahaha

Well, tak rugi jugak sebab datang...sebab penceramah die best sangat...memang program motivasi lah...nama pun program kemantapan diri dan akademik...memang bagi kesan la kat aku....dalam keadaan emosi tak stabil macam ni kan...

There's few steps yang kita kena ikut....yang kita kena tau...untuk kenal diri kita..ooppsss....lupe nak kenalkan penceramah.....Dr Azizan nama...hurm masa Dr tengah bagi input-input beliau yang memang sanagt bernas tu, fikiran aku ni menrawang entah ke mana....duk pikir segala-gala yang aku buat kat dunia ni...semua macam wayang dalam kepala..owh penat sungguh aku...tu la...selama ni tak pernah pikirkan apa tujuan datang ke dunia....jarang pikir soal kematian ang memang sebenanya sangat dekat dengan kita...pagi kelmarin baru nak terfikir semua tu...Alhamdulillah...Allah masih memberi aku keupayaan untuk memikirkan semua tu..sekurang-kurangnya aku masih ada masa unutk berubah, untuk menjadi lebih baek...

At the end of the second session, ada video yang bagi aku memang menginsafkan...video yang menunjukkan kematian...and buat aku terfikir...ye la......sepanjang dalam lecture hall tu, memang aku berfikir je.....then, seperti biasa dalam program motivasi yang lain,  mesti ada session imbas kembali....ape eh orang panggil....yang kena pejam mat, and then ingat balik semua dosa-dosa yang pernah kau buat...dosa besar doa kecil...Ya Allah, masa tu hati aku ni macam nak pecah...bila pejam je mata, semua tu macam wayang...sejelas-jelasnya aku tengok apa yang aku dh buat sepanajng aku hidup ni...bila Dr, suh ingat mak ayah, lagi lah....bertambah-tambah nak pecah dada...I dont know what the others think...tapi I could hear they cried...ada samapi satu saat tu, mata tu cam nak bukak je tapi hati kata jangan and cakap cuba tengok apa yang pernah kau buat dulu and sekarang......Ya Allah...air mata ni memang tak tertahan.....jatuh tak nak benti....harap Tuhan masih sayangkan aku and beri kesempatan untuk aku berubah....

Hahaha........merah mata semua termasuk la yang lelaki......then mintak maaf dengan kawan-kawan...yang korang rasa pernah buat salah la...semua orang bangun from the kerusi...aku rasa aku je yang tak bangun kot...dengan lecturer pun aku tak salam......entah la kenapa.....aku pun pelik.....hurm.....session ended camtu je la....then ade session petang.....tak pegi pon sebab balik rumah and pening kepala sebab banyak nangis...hahaha....tidor sampai petang....aduyai....harap-harap puasa aku tak makhruh jadi....

And up till now, still ingat lagi apa yang Dr cakap masa program tu...hope akan ingat sampai bila-bila lah....

And, the moment yang wat aku paling terkesan sekali is when Dr cakap pasal cinta..orang yang putus cinta semua ni...Dr cakap memang melalaikan....sepatutnya cinta itu cinta kepada Allah...masa tu terasa diri amat bodoh....memikirkan seseorang yang kau cinta sangat-sangat kononnya....sehingga melebihi cinta pada yang sepatutnya...Ya Allah...maafkan hambamu yang jahil ini Ya Allah...dan dari situ juag aku mula rasa yang sebenarnya aku yang bersalah...kerana jika tiada aku di dalam hidupnya, tidak mungkin dia menjadi lelaki yang tidak bertanggungjawab...mendatang kan keburukan kepada dia...dan aku juga harap cintaku kali kedua ini tidak melebihi cintaku pada Yang Esa,...dan juga membawa kebaikan dalam hidup kami berdua...Aminn.....

No comments: