Followers

Sunday, February 27, 2011

Ada orang..

Ada orang ajak aku bercinta. 
Orang yang aku tak pernah kenal langsung.
Gila.

Sakit putus cinta belum habis, nak tambah satu lagi masalah?
No, dah serik. 
Sangat serik sampai rasa nak jadi tak normal.

Ada orang yang aku sedang tunggu.
Tapi, dia dah pergi jauh dari aku.
Tak ada jodoh mungkin.

Minta DIA berikan yang terbaik buat diri.
Minta DIA lakarkan cinta yang terindah buat diri. 
Minta DIA memberi keberkatan dalam cinta itu.

Cakap pada diri sendiri
Apa yang terjadi ada hikmah.
Kenapa aku ditemukan dengan lelaki itu pasti ada sebab.
Kenapa aku jatuh sayang pada orang itu, pasti ada juga sebab.

Kecewa itu perasaan yang normal.
Walaupun sakit, mesti kena rasa.


Ya, berbalik pada yang mula-mula.
Dia ajak aku bercinta.
Aku cakap NO, serik.
Dia macam kecewa.

Pada fikiran aku, biar lah dia kecewa sekarang. 
Sementara perasaan sayang tu tak bercambah-cambah, meluah-luah.
Kalau dah bercambah lagi lah susah.

Pada fikiran aku sekarang, aku cuma nakkan perubahan pada diri aku. 
Nak jadi lebih baik.
Azam diri sendiri. 
Dah lama dah nak berubah. 
Dah cuba dah sikit-sikit.
Tapi takdalah sampai nak pakai tudung purdah-purdah or labuh-labuh.
Tapi, satu hari nanti tak tawu lah kan.

Owh, dah lari topik.
He he he.

Nak cakap pasal orang tu, yang ajak aku kapel.
Tapi melalut sampai ke lain.
Takpelah. 
Sampai sini je lah.

Letih.
Baru balik dari camping.
Ini kita cerita hari lain okeh??
He he he.




p/s: Assignment tak siap lagik....uuwwaaaa




No comments: