Followers

Tuesday, April 10, 2012

Time untuk merepek :))

Tulat dah Test. Tapi series malas gila gila gila nak study. Bukak buku pun, macam tak tau nak baca je. Adeh. HOW???

Nak kata perlukan some entertainment, or refreshment, rasanya tak perlu kot. Sebab dah melebih-lebih dah aku rasa. So, sekarang nak buat apa bila jadi MALAS sangat sangat ni? Aih.

Esok nak telefon mak lah. Bosan betoi duduk Arau ni. Nak buat perangai dengan parents pun payah. :P

Nak merepek apa hari ni? 

Aku actually dah bosan dengan sini. Dah mula duk fikir pasal kerja. Tapi, nak buat macam mana. Kena jugak belajar bagi habis. Lepas tu, beberapa bulan ni ada masalah sikit. Masalah keluarga. Aku tak tau nak mengadu kat siapa. En BuahHati kadang-kadang aku cakap jugak, tapi tak semua, sebab dia sibuk. Aku tak nak lah mengganggu. So better aku tak cakap apa-apa. 

Suka ramai-ramai, gelak ramai-ramai, tapi aku sedih sorang-sorang je lah. Susah nak heret orang sedih sekali dengan kita kan? 

Bila aku tengok mak ayah aku, aku tak tau nak cakap macam mana. Ayah aku, sebolehnya nak simpan semua tu sorang-sorang. Mak pulak ada aku ja untuk share semua masalah dalam family, sebab satunya aku anak sulung. Duanya, aku ja yang boleh nak faham semua masalah tu. Adik aku yang no. 2 tu faham, tapi dia lelaki, lebih banyak diam, dari cakap apa yang dia fikir. Samalah macam ayah. 

Masalah dah macam-macam ditambah pulak dengan masalah orang lain. Aku pening. Semua mengharapkan aku untuk settle masalah tu. 

Impian aku satu je. Nak tengok mak ayah aku hidup senang. Tak susah sebab kami adik beradik. Bila aku dah fikir camtuh, ada satu tahap tu aku dah mula fikir untuk hidup sorang-sorang je. Tak payah nak mengharapkan orang lain. Tak payah ada suami. Senang untuk aku uruskan hidup. Senang nak jaga mak ayah. Tapi, even macam mana pun aku tak boleh buat macam tu. Sebab aku nak disayangi and menyayangi. 

Masalah asyik datang je sekarang. Aku tak tahu apa hikmah di sebalik semua masalah tu. Manusia. Mana nak nampak hikmah yang datang kan? So, diam, dan sabar. Doa dan terus doa je. 

Nanti ada cuti seminggu. Rasa taknak balik rumah je. Sedih pulak bila tengok mak ayah. Hm. 

Gudnight all. 

No comments: