Followers

Sunday, February 28, 2010

keletahnya yang macam-macam


oopss pic tak berapa nak clear...ini adek aku...nama dia Amirul Deani...umor dia 4 tahun...dia lahir tahun 2005 pada bulan 11...

okay...semalam mak aku datang rumah..and then aku tanya mak aku kenapa lambat..then adek aku jawab...

"kami pi belahak pagi tadi"

...okay...then aku tanya lagi...

"adek mai lambat kenapa....."
"kami pi belahak tadi..."

aku tengok mak aku dah gelak-gelak...rupanya belahak itu adalah berarak...ceh, apa lah...hahaha tapi rasa cam lawak...budak-budak baru petah bercakap, semua perkataan pun jadi kelakar...hahaha dia penawar hati aku danjuga tempat aku bergadoh...gila aku nio bergadoh dengan budak 4 tahun...

okay...satu lagi...masa ni aku balik kampung...kitorang kalo balik kampung memang teros ke dapur...sebab bukak pintu nmpak teros dapur...hurm...then adek aku dengan lajunya rerus jalan sampai pintu belakang.....

"mak, mak....kami nampak telor gajah"...kata Deani.
"mana, tunjuk kat mak"..kata mak aku.

then dia tarik tangan mak aku pegi belakang..

"mak, tu la telor gajah kami nampak tadi"....

mak aku terus gelak tak henti-henti..kami semua pon gelak sebab tak sangka buah kundur tu dikatanya telor gajah...hjahaha....gajah tak bertelor la adekku sayang...tak pa...one day kamu akan faham...

ni lagi satu...

Deani (panggilan nama adek aku), sekolah tadika dekat dalam taman rumah aku jugak...tadika KEMAS..okay, satu hari masa balik sekolah pukul 12, mak aku pergi amik dia kat sekolah..dia pesan setiap malam kat mak aku..

"mak, nanti pagi-pagi, ayah antaq kami pi sekolah,..tengah hari sat lagi mak pi amek kami tau"...


miss u a lot adek...

takot sangat orang tak amek dia...okay, nak dijadikan cerita, masa berjalan di atas padang mak aku bersembang dengan member mak aku la yang pergi amek anak dia...then, tiba-tiba adek aku ternampak sesuatu...terus dia pegi dekat benda tu dan pegang...

"mak, apa benda nie?"...tanya adek aku..
"la, yang ang pi pegang kenapa?"...

mak aku gelak jugak masa nie...gila-gila punya sampai petang..ayah aku balik kija pon mak aku gelak lagi...korang tau apa adek aku pegang???

tahi lembu

naseb baek dia tak makan...hahaha.....
actually ada banyalk lagi cerita lawak adek aku...budak-budak memang mampu buat orang dewasa macam kita ni rasa hilang masalah...


eeh..eehh...sape pulak nie....

erm...peace no war.....tudung syria nie harganya dalam RM15 je..tak payah bayar lebih...ini pon dah cukup bagus...

2 comments:

yuyu said...

alololoo,comel adik tsya..siap pgg taik lembu..heheh

TSYA'Z (~_^) said...

hahaha tu la pasal...ade ke taik lembu pon x kenal...