Followers

Wednesday, March 16, 2011

Ayah cakap tak boleh!! Ayah cakap jangan!!

Ayah cakap jangan nak gatal! Ayah cakap lagi, jangan mengada! Mak senyum saja.

Pergi kenduri dua tiga hari lepas. Sepupu pada ayah yang sebelah tokwan tanya, bila lagi? Mak pandang aku, sambil cakap, lambat lagi. Okay mak, saya faham maksud mak. Ha ha ha.

Kalau macam ni aku tulis, mesti majoriti faham kan, makcik-makcik aku tu sebuk tanya bila aku nak kahwin. Aduyai. Malu jugak sebab anak dara diorang yang lagi muda dari aku pun dah kahwin. Owh, terasa macam tak laku pulak. Ha ha ha.

Baru-baru ni

Aku : Mak, agak-agak bila Sya boleh kahwin ye mak?
Mak : Ha ha ha tanya ayah lah. Tapi ayah suruh belajar sampai habis degree dulu.
Aku : Owh. Alamatnya Sya kahwin lambat la eyh. Ha ha ha.

Mak senyum aje.


Dua tiga minggu lepas,

Sepupu paling rapat dengan aku datang rumah. Bawak mak dia and adik-adik dia. Termasuk lah BF dia. Hurm, nak pergi tengok wayang dekat Village Mall kata dia masa tu. Okay fine.

Dapat tahu kat ayah aku. Membebel panjang bila diorang semua balik rumah diorang. Ha ha ha.

Ayah cakap, jangan bawak lelaki balik rumah jumpa mak ayah kecuali lelaki tu datang dengan family untuk merisik dan meminang.

Bila aku tanya mak, kalau jumpa kat luar macam mana? Mak kata ayah tak kisah sebab dia tak nampak. Huh, macam tu pulak. Bukan ke sepatutnya family tahu mana anak dara dia pergi, mana anak lelaki dia dating. Lain sungguh ayah aku ni.






p/s: haha..tahun bila lah ayah aku nak boleh cucu ye??

2 comments:

Frodo Baggins said...

ayah lu cemburu ler tuh bila nampak
jadik bg beliau baik lagi x nampak kot


kah3x

TSYA'Z (~_^) said...

hahahahha....ngek sungguh