Followers

Friday, March 4, 2011

To my dear Liena.

Assalamualaikum, and hye Liena.

Selamat petang. He he he. Sedih ye hari ni? Ha ha ha. Jangan sedih-sedih lorh. Banyak benda dalam dunia ni yang boleh buat kita happy. Yang boleh bagi kegembiraan, yang boleh bagi senang hati.

Awak putus cinta kan? Sebab akak asyik nampak status yang sedih-sedih je, yang touching-touching je dekat wall awak tu. Ha ha ha. Kakak kamu ni penyibuk banyak okay!! Ha ha ha.

Jangan la sedih-sedih camtu. Takmau lah buat ayat-ayat mengharap lagi dah. Sebab last-last nanti awak yang akan sakit tau. Lelaki tu takde apa-apa feeling pun. Yang rasa semua kita, sebab kita yang ditinggalkan. As a gurl, kita tak patut jadi bodoh sebab lelaki macam tu. Kita tak patut nak mengharap pada dia. Kita ada banyak lagi pilihan. Andai kata kita mati sebelum kahwin dengan cinta hati pun, di syurga nanti kita akan dikahwinkan dengan lelaki ahli syurga. Kita akan bertemu jodoh kat sana.

Akak bukan cakap saja-saja je. Akak banyak kali jadi bodoh because of LELAKI. And akak rasa setakat tu dah cukup. Akak nekad dah, tak mau jadi bodoh lagi. Akak sampai saat ni still ingat lagi dekat ex akak yang lama tu. Banyak benda bodoh yang akak buat. Akak memang menyesal. Tapi dalam masa yang sama akak buat lagi. Menyesal lagi. And buat lagi. But now, dah terasa yang hidup ni sangat singkat. Akak kena cari jalan untuk elak ingat boyfriend lama, kena cari jalan untuk hapuskan kenangan-kenangan manis.

Memang masa bercinta, kita rasa dia the best, dia lah segalanya, tiada dua, but cuba fikir, bila dah kahwin nanti, adakah dia akan jadi macam yang kita fikir. Akan ada perubahan walaupun sikit.

Setiap apa yang jadi pun, mesti ada sebab. Kenapa hari ni kita putus dengan BF kita? Sebab nanti kita akan dapat yang lebih baik.

Jangan terlalu berharap dengan dia. Awak ada pilihan yang lagi baik dari dia. Maybe sekarang belum ada lagi.  Masa masih panjang. Hidup panjang lagi. InsyaAllah.

Hurm, kalau nak tawu perangai sebenar lelaki, tanya abang awak, sebab abang awak terror. Ha ha ha. Sangat skema kan akak tulis. Ah biarlah. Surat akak. Ha ha ha.

Okay, penat sudah orang tua ni membebel. Paam dok akak tulis apa? Ha ha ha.

Ingin jumpa kamu. Love ya always.





p/s: bila nak bagi akak froggie tu?? hehehe

1 comment:

putry amiera said...

nak jmpe liena jew ???? heee ! :)