Followers

Sunday, November 20, 2011

Sabar ye awak :))

Mood En BF malam ni sangat tak baik. Haih, baru ingat nak mengacau hidup En BF malam ni, tapi since he is moody, batalkan aje lah niat tu. Tak pasal nanti aku sakit hati je. 

He was so busy since naik kapal dua minggu ni. Ada jugak En BF mengadu penat mengantuk semua but malam ni dah macam tak boleh tahan dah. Adoih. Baru dua minggu sayang awak duduk atas kapal tu. Macam mana nak buat sampai enam bulan ni??  :p

Tadi dapat mesej lepas marah. Ha ha ha. Rindu kot nak tengok muka En BF marah-marah tak puas hati. En Bf cakap, dia kerja melambak-lambak sampai nak tidur nak berehat pun tak sempat. And tidur dia cuma dari jam 12.30 malam sampai 6 pagi. 6 pagi tu dah kena terpacak kat tempat kerja. Memang gila. Kalau aku memang tak tahan nak kerja 12 hours non-stop. 

Lepas tu, En BF siap cakap macam dia sorang kerja yang melambak-lambak macam tuh. Macam orang lain tak kena kerja macam dia kerja. 

Macam mana nak pujuk dia ni? 

As his girl, dah tentu-tentu aku risau bila dia tak cukup tidur, tak cukup rehat. Even dia boleh tahan, tapi kalau hari-hari macam tu, haih, makin kurus la jawabnya. 

Tapi, bagi aku bila orang atas En BF bagi En BF kerja yang banyak, means En BF boleh buat kerja. Diorang puas hati dengan kerja En BF. Diorang nak latih dia sebab dia pun masih baru lagi. Aku pujuk dia macam ni jugak lah. Risau kalau En BF tak tahan daulat, tak pasal  mintak balik rumah nanti. 

Dah la En BF memang suka kerja kat laut, tak nak je kerja yang overload ni buat En BF patah semangat. Just harap En BF tak fikir yang negatif bila diorang bagi dia kerja yang banyak. 

.

Sabar ye. Ada kebaikan di sebalik semua tu. Awak hebat. Itu yang saya tahu. Awak tak mudah mengalah kan? I LOVE YOU  :))

No comments: