Followers

Wednesday, September 17, 2014

Hari Jadi Ku

Assalamualaikum.

Hari ni, hari jadi aku. 

Yang ke 26 tahun. 

Dah meningkat umur aku, sedangkan pencapaian hidup belum ada lagi. Menjadi seorang isteri, itu pencapaian terbesar aku buat masa sekarang. 

Suami tanya, 

'Sayang nak hadiah apa?' semalam dia tanya aku sebelum aku tidur. 

Aku diam. Tak tahu nak jawab apa. Aku geleng je lah. 

Padahal, banyak yang aku nak. Tapi aku faham kondisi aku sekarang macam mana. Apa yang aku boleh mintak, apa yang aku tak boleh mintak. Apa yang aku akan dapat, apa yang aku tak boleh dapat. 

Tahu tak apa yang aku nak? He he he. 

1) Babies. Kembar. Moga Allah swt mengizinkan. Tak kembar pun tak apa. 
2) Handphone. Camera depan belakang terang dan original. Jenama apa pun tak kisah la. Asalkan memuaskan hati. 
3) Laptop. Dan internet. Penting ni kehendak yang ni. Dah lama nak buat kerja dari rumah, tapi aku tak ada dua ni. Susah aku nak mula.

Ha ha ha. Well, memang ini lebih pada kehendak berbanding keperluan. Kalau keperluan, aku cuma nak DUIT. 

1) Untuk hantar mak ayah ke Makkah. 
2) Untuk tanggung adik-adik belajar.
3) Untuk tolong husband lengkapkan mana yang tak cukup.
4) Untuk besarkan rumah mak ayah. Ah, senang cerita, sediakan rumah baru. 
5) Untuk belikan kereta baru mak ayah.
6) Untuk mak abah mertua aku. 

Keperluan aku adalah DUIT. Tapi yang ini lah aku susah sangat nak dapat. 

Aku sedih bila tengok family aku, yang sangat sederhana, tersepit sebab masalah duit. Paling sedih, bila aku tak mampu nak menolong. 

'Allah. Tolonglah. Senangkan mak dengan ayah aku. Murahkan rezeki mereka. Dunia dan akhirat. Mudahkan perjalanan hidup mereka di dunia, dan jugak di akhirat nanti. Aamiin.'

Aku bukan gila duit okay. He he he. 

Okbai. Ini je keinginan aku di hari jadi yang tak bersambut ni. Dapat wish dari husband pun dah cukup baik dah. 

No comments: