Followers

Monday, September 8, 2014

Stress tak ada kerja. Hoihoi

Assalamualaikum. 
Selamat pagi diari maya. :)

Stress ni. Ha ha ha. Stress kat tempat kerja. Tahu sebab apa? Sebab tak ada kerja. Kalau stress sebab kerja banyak, logik la. Tapi aku terbalik. Bila tak ada kerja aku jadi stress. Orang kampung aku kata tak torah. Sebab tak tahu nak buat apa. Orang kanan, depan aku semua ada kerja masing-masing. Tu yang buat aku stress tu. Kalau pakat tak ada kerja, okay jugak la. Ada geng. Kalau tak ada kerja macam ni, baik aku duk rumah ja. Macam mai duk saja, and dibayar gaji. 

Tapi nak kata aku tak ada kerja langsung, ada. Cuma sikit sangat. Lima minit siap. Format semua ada siap dah. Tinggal masukkan beberapa data saja. Dan aku dah cukup hafal format bagai. Dengan calculation sekali. Punya tak ada kerja. Padahal menatang tu tak payah hafal pun tak apa. Tapi, untuk kesenangan di hari depan, hafal je la. Mana tahu berguna, ye dak?

Last week, big boss cakap nak send one file through e-mail. Punya la aku tunggu, sampai hari ni tak ada. Dengan boss-boss pun tak ada. Melangut lagi la aku bulan ni. Orang lain kalau tak ada kerja, rasa seronok. Tapi aku tak. Aku rasa otak aku tak berjalan. Aku rasa otak aku ni makin hari makin tak berfungsi. Dah tak boleh nak berfikir secara kritikal. Yang mana ada saja. Kalau hanya sesekali tak ada kerja, aku terima jugak la. Boleh hilangkan stress buat kerja. Tapi kalau dalam kes aku ni macam mana?

Cari kerja baru la kan? Ha ha ha.

Bosan. 

Cumanya yang jadi untung sebab aku dapat gaji. Ha ha ha. So, bertahan la sementara cari kerja baru. Kalau dulu aku rasa company yang aku kerja tu bermasalah, sini, lebih dari masalah. Company besar yang baru nak meningkat naik balik. Pekerja okay, yang tak berapa okay, sistem. Tapi, siapa aku nak complain kan? Tengok, dan dengar. Lagipun, tak berkaitan sangat dengan aku melainkan akaun sahaja. He he. 

Tiba-tiba rindu dengan suami la pulak. Time tak ada kerja macam ni memang seronok berangan. Seronok fikir zaman bercinta dulu ni. Seronok fikir bergaduh dengan suami. Seronok bercinta-cinta dengan suami. Ha ha ha. 

Dah la. Nak main game. Nak release tension. Hikhikhik. 

Lepas ni kalau lemau nak buat kerja, semua salah big boss nah. 

Lapaq pulak.

Okbai. 

No comments: