Followers

Friday, September 26, 2014

Mengantuk.

Assalamualaikum. 

Hari ni aku mengantuk. Otak tak boleh nak berfikir. Tapi update blog boleh pulak eyh. Ha ha. Pelik sikit kat situ. 

Aku sebenarnya nak habiskan hari ni dengan study costing untuk kilang ni. Tapi tu lah, macam aku dah mention tadi, otak aku tak nak berfungsi bila tengok nombor. Bila dah terlalu lama, aku di'biar'kan dalam ofis ni tanpa buat apa-apa, macam ni la jadinya. Lemau semacam. 

Semalam aku tidur awal dari biasa. Belum 10.30 malam aku dah terlena. Biasanya pukul 12 tengah malam baru aku cari bantal. Kes tidur awal pun sebab tak ada siapa nak layan aku. Mak aku pun tidur awal. TV cerita tak best semua. Ayah aku duk melayan adik aku yang kecik tu. Aku apa lagi. Memerap dalam bilik, mengadap siling bilik yang super tinggi tu. Mesej suami pun tak boleh sangat. Sebab dia main badminton semalam. So, malas kacau masa dia dengan kawan-kawan. 

Disebabkan aku jarang tidur awal, pagi ni bangun, aku rasa macam aku mengantuk sangat. Kalau boleh taknak bangun dari katil, taknak datang kerja. Gila mengantuk. Aku rasa nak tidur sepanjang hari. Bila bangun je dah malam balik. Boleh? Tapi semua tu cuma perasaan je la. Tetap aku bangun mandi malas-malas, siap malas-malas, lepas tu bawak kereta pun malas-malas. Susah benor nak fokus driving bila mengantuk. Berhenti tepi jalan beli nasik lemak, baru rasa lega sikit. Tengok makanan je terus lega. Ha ha ha. 

Dah sampai ofis, sindrom mengantuk tambah malas tu datang balik. Tiba-tiba bahu terasa lenguh, pinggang lenguh, badan lenguh. Aih. Memang mintak bantal dengan tilam ni. Toto pun boleh. Letak kepala, confirm aku lena gila-gila. On PC, kemas meja, bukak file yang berkaitan, lagi bertambah mengantuk. Kemudian teringat, ada beli jajan semalam. Selongkar laci la pulak cari makanan. Buat hilang mengantuk. Tapi tipu je. Mengantuk tak hilang, mata makin layu. Padahal pagi lagi ni. Aku update ni pun pagi-pagi hari, pukul 9.45 pagi. Sekarang dah pukul 9.50. Menggeliat, menguap, semua ada. 

Kenapa eyh macam ni? Sungguh, aku mengantuk. Rasa tak larat nak buat apa. Kepala pun pening. 

Pernah dengar orang kata, kalau tidur awal tapi mengantuk jugak, maksudnya terlebih tidur. Itu yang kepala pening, mata mengantuk tu. 

Ye ke macam ni? 

Mungkin lah. 

Okbai. Aku nak sambung 'study'. Huwarghhhhhh. 


No comments: