Followers

Monday, April 5, 2010

wajah cantik atau tidak adakah menjadi keutamaan???

Pernah tak orang kata kamu cantik? Pernah tak orang kata kamu lawa?? Pernah tak orang kata kamu comel???..

Apa kelebihan orang yang cantik, lawa, or comel nie??? kelebihannya ialah dia dapat menarik, memikat, menggoda hati sesiapa yang memandang..

Ada tak orang cakap kamu tak cantik? Ada tak orang cakap kamu tak lawa?? Ada tak orang cakap kamu tak comel???

Apa kekurangan orang yang tak cantik, tak lawa, tak comel nie??? Ape kekurangan nya???

Aku salah seorang yang dikategorikan sebagai tak lawa, tak cantik, tak comel...bila jumpa dengan orang ramai, terasa malu nak pandang orang..sebabnya diri sendiri selalu dikatakan macam tu...apatah lagi aku pakai cermin mata...terasa sangat betapa aku nie sangat kekurangan...ya, aku tak pernah dipuji sesiapa pun termasuk lah oleh orang yang aku sayang iaitu teman lelaki aku...tapi, mujur dia menerima aku seadanya..terima kasih, kanda..akuy bernasib baik ada dia..tapi, bagaimana dengan orang lain yang satu kapal dengan aku???

Mengharapkan orang menerima kita seadanya sangat susah termasuklah kawan sendiri, termasuklah sepupu, adek beradik sendiri...dilahirkan dengan kurniaan ALLAH yang macam nie, orang lain patut terima...ini tidak...yang cantik, yang lawa, yang hensem dipandang tinggi...padahal belom tentu peribadi mereka cantik, lawa seperti wajah...masyarakat sekarang sangat memilih dari segi paras rupa...pernah tak terfikir kekurangan yang ada dalam diri sendiri???wajah yang cantik, wajah yang tampan tidak menjamin kebahagiaan...

Mempunyai wajah yang cantik, lawa dan sebagainya menjadi impian setiap manusia yang ada di muka bumi ini...Siapa yang tak nak macam tu??? kalo ditanya 1000 orang sekalipun, sudah tentu jawapannya nak...

Dalam sektor kerja pula, berbekalkan wajah cantik, anda dijanjikan kerja yang bagus-bagus...Employer zaman sekarang pun still lagi nak cari muka cantik-cantik duduk di meja di hadapan bilik bos...ya lah...bila ditanay kenapa diadiambil bekerja...sebab dia ada rupa...padahal satu kerja pun habuk tak reti...memang aku rasa bengang sangat bila orang bercakap pasal kecantikan orang lain...kalu dari perempuan sendiri, tak apa sebab memang pengdengki...tapi kalau lelaki yang cakap korang tak lawa, tak cantik, tak comel, apa rasanya??? Rasa sedih kan??? Rasa rendah diri kan??? Rasa benci nak tengok muka kat cermin kan???

Untuk lelaki-lelaki diluar sana.....dengar sini....wajah yang cantik belum tentu mampu membahagiakan...ingatlah satu hari nanti pada wajah yang tak cantik macam aku lah yang korang akan mintak tolong...hurm pesanan khas buat lelaki-lelaki yang suka muka cantik, kulit putih...dan jugak buat perempuan-perempuan yang mengeji paras rupa perempuan laen........


tired being in this situation...everyday praying to ALLAH, to make me beautiful like others..but i know, what have been given by ALLAH is enough for me...hope my creator will always love me and give me the beautiful life to live...


hurmm...............

4 comments:

aienzunnur said...

kamu comel la tisya..

TSYA'Z (~_^) said...

hahaha thanks syg....kamu pun si kecik yg cumell...

THE ZUL said...

cun aper t-sya ni heheh

TSYA'Z (~_^) said...

the zul: hahaha....i hope so, tapi.................