Followers

Thursday, July 28, 2011

Morning.. :)

Bukan senang nak bangun pagi and then menulis macam ni okeyh!

Ha ha ha. Aku bangun jam 5 pagi tadi untuk sahur. Berpuasa mula dari hari ini, and sampai la hujung Ramadhan. Tak sabar menanti bulan puasa okeyh.

Subuh dah azan pun.

Sempat blogwalking sementara nak tunggu azan ni. And aku ada baca blog one of my followers. Baca soal cinta dia. He he he.

Cinta itu tak mudah bagi aku. Kena mencari. Aku ingat lagi masa aku kenalkan ex-boy aku pada mak ayah. Serius. Aku tak nampak keserasian antara diorang. But, I kept telling myself at that time, relax. My father, macam tak setuju. I dont know why. Even he said nothing, but deep inside his heart, ada sesuatu yang tak kena. My mom, buat biasa aje. Tapi nampak riak tak senang kat muka.

Bukan senang nak mengaku ada boyfriend dekat mak ayah aku. Mak ayah orang lain maybe senang, but mine, susah okeyh!

Kemudian, when bercinta dengan guy from Johor, aku tak bagitahu mak ayah pun, sebab aku tahu aku tak akan kekal lama dengan dia. Like I said in entry-entry before ni, yang no love for him. Sayang but not cinta.

And now, with the current boyfriend, aku dah cerita everything to mak and ayah. And mereka terima aje. Without banyak tanya. Sampai satu family besar aku tahu aku dengan dia. Bukan aku bawak cerita, tapi makcik aku.

Ayah pulak, tak tahu apa dia fikir. Aku ni kecik lagi kot bagi dia. Kadang-kadang bila ayah membebel, aku siap ingatkan,

: Ayah, I am 23 years old ayah. Bukan 2 tahun. Having a boyfriend at this age is normal.

Kalau kat mak,

: Mak, at my age dulu mak dah kahwin kan? Siap dah ada anak lagi kan? Pastu kenapa Sya tak boleh cakap nak kahwin?

Mak and ayah, akan cakap

: Habiskan degree dulu.

Ha ha ha. Okeyh. I will. Mesti degree dalam tangan even apa yang jadi. Lagipun InsyaALLAH akan habis dalam setahun ni. Jangan risau yer.

Tak sangka ye,dah 23 tahun pun. Mak selalu cakap,

: Mak rasa hang baru 3 tahun.

He he he. Sebab apa macam tu, sebab aku ni anak perempuan satu-satu, and sulung pulak. And nak apa pun semua mintak kat mak. Dapat cepat dengan lambat je, tapi tetap dapat. Benefit jadi anak gadis sorang. Ha ha ha. Tak bagus.

Tapi sekarang dah malu pulak nak  mintak macam-macam. I am 23. Tu yang malu tuh. He he he.

Dah dah. Jom. Pi subuh.

....................................................................

B, I love you. I miss you. :)

No comments: