Followers

Tuesday, October 6, 2009

who will marry me????

tetiba rasa nak kawen...hahaha lama dah tak pikir sal nak kawen nie....tapi nak kawen nan sape???takde org yg sudi jadikan aku isteri diorang,,,dgn perangai macam kanak2 ribena (bak kata my cousin)....ni ieda lah nie...gi ltk pic kawen kt fb....huhuhu...tetiba nk salahkan ieda pulak...padahal sendiri yg gatl rasa nk kawen...hahahaha..............

bila aku fikir2 balik, xde pun org yg ckp nk kawen dgn aku...huhu ( sedih lak)...haha...

erm masa ari raya kedua if im not mistaken, ade sorg makcik (sedara jugak) come from tepeng g umah pakndak kau....then keluarlah segla ceritaand kengan lama2 family kitorg...then, tetiba after kitorng (the gurls) masuk je ruang bincang makcik2 nie, kitorg trnmpak sorg laki nie duk sembang nan maklong yati (kalo sembang org kentut kt sebelah pun x bau hehe)....

rupanye taht guy nak cri calon isteri....then, he take a look at my cousn yg memg cun tu (just for a second) and said to his mom yg die nk cari org sini....my mom yg tgah melantak mihun sup kt sebelah just diam jer and tgk kak la aku....aku first x perasan but when aku dgr btol2 baru aku perasan yg actually dia dah jatu cinta at the first sight kat kak la aku...hahaha.....

bila balik umah, ape yg aku agak jdik kenyataan....tpi mentah2 ditolak bcos my cousin dah ade org kesukaan die....dpt engineer pun dh ditolak....hurm tapi makcik tu ade ckp nk menantu yg putih2 and lawa...muka aku gila berubah masa tu...sebb terasa giler...aku dah la x cntik, x putih mcm sepupu aku yg len...so, aku just cover je riak muka aku...tpi my mom perasan bila muka aku jadi pelik seket....sumpah memg aku terasa giler...sampaikan aku fikir aku ni x layak dgn sape2 pun sbb every mak2 kat lam dunia nie mamg mengimpikan menantu yg putih2 and cntik2 jer...kerendahan diri aku yg rendah nie bertambah berlipat kali ganda smpaikan kau nekad aku x nk tgk muka makcik tu lagi...huhuhu

sedih gile bila ade org yg layn org aen dgn x adil...putih ke coklat ke itam ke...sume sama je kan...knapa nk bezakan....org tgk pada hati bukn pada paras rupa kan....aku pun x faham masyarakat sekarag nie yg still x boleh nak trima kitorg pompuan yg kulit x putih nie...at that tiome aku rasa cm nk lari jer dr ctu...naseb bek aku maseh waras agi...and aku harp org yg aku syg skang nie xkn ade diskriminasi dekat warna kulit aku...and i hope family dia pun sama....

erm thats y aku pernah terpikir sape yg nak kawen nan ko yg itam nie tsya........lelaki yg itam pun nak bini putih supaya anak dorg putih...so, sape yg nak kawen nan aku....

Tuhan yang menentukan segalanya kerana aku tidak boleh membuat sebrg pilihan....kerana itu aku amt menjaga hubungan aku dgn dia...andainya dia jodohku, aku menerima segala kekurangan dia....


p/s: sayangilah hati....itu akn lebih bermakna....

No comments: