Followers

Sunday, January 1, 2012

Kemampuan aku, apa??

Tahun ni dah masuk umur 24 tahun. Dalam umur 24 tahun ni, sepupu sepapat aku dah menikah. Yang masuk umur 25 tahun ni, dah jadi mak orang dah. Lawak pun ada. Umur aku 24 tahun, but aku masih macam budak umur 4 tahun. Mak aku cakap. Dengan macam-maca perangai. Haish, macam mana nak jadi isteri? Macam mana  ak jadi menantu? Macam mana nak jadi ibu??? Persoalan memang banyak dalam kepala. 

Hi hi hi. Senyum je la. Kalau dah pegang semua title tadi, takkan aku tak berubah ikut title tu, ye dak? :))

Sebenarnya kan, walaupun umur aku ni dah 24 tahun, tapi aku still tak ada sesuatu yang aku nak fokus. Kerjaya aku. Aku still tak tahu, aku ni apa kelebihan. Apa yang aku boleh buat, apa yang sesuai dengan hidup aku, apa aku boleh lakukan for living. Zero. Kosong. Memang tak tahu langsung. Macam sesetangah orang, dah dapat discover apa kelebihan kekurangan diorang, so diorang akan move on pada kelebihan tu untuk hasilka yang terbaik. 

Tapi aku tak ada. Serius. Aku tak tahu kemampuan aku. 

Melukis? Huh, memang dah pernah cuba, dan compare dengan budak  5 tahun, diorang punya lagi cantik.

Menyanyi? Suara sumbang macam katak. Pergi karok dengar orang nyanyi je.

Lakon? Ha ha ha. Nervous yang over. Macam mana??

Haish. Semua di atas memang tak la. Mungkin ada sesuatu dalam diri aku, yang still aku tak tahu. 

Setiap orang yang dilahirkan ke dunia ni ada bahagian masing-masing, ada kelebihan masing-masing kan?? He he. Aku akan cari jugak nanti. InsyaAllah akan jumpa. 

...........................................................

: I miss you :))

No comments: