Followers

Monday, July 2, 2012

Esok Audit, hari ni boleh update lagi ye. Ha ha ha.

Bangun tidur dengan terkejut bunyi telefon. Ingatkan siapa. Baru nak marah, tengok-tengok mak. Adeh. Mak ni macam taktau la anak mak bangun pukul berapa. Dengan keadaan henpon yang kadang okey kadang tidak tu, lagi la aku bengang ha. "Abang, nak henpon baru. Nak telefon mak hari-hari."

Ingatkan nak apa. Rupanya nak tanya pasal UPU. Adik la ni. Nak masuk universiti. Nak sambung study tapi tak tau langsung macam mana nak buat. Nak kata buta IT macam mustahil pulak. Tetiap hari duk main pesbuk, duk bukak macam-macam. Aih. Last-last mak aku jugak la yang duk fikirkan macam mana nak masukkan adik aku kat universiti. Kalau baru nak ambik diploma, aku boleh la maafkan kalau taktau. Ini tidak, IJAZAH kot. Die ni nak belajar ke nak main aku pun tak tau la.

Mak dah bersungguh-sungguh dah tu. Dengan adik pulak, bila pergi cari kerja semua mintak ijazah. Diploma tak laku. Sabar je la. Itu yang nak jugak dia ambik ijazah, tapi tu la nak cari peluang masuk tu yang susah. Dah terlepas peluang hari tu. :)). InsyaAllah ada la rezeki nanti tu ye dak. 

Situ je la pasal dia. Sekarang aku pulak. 

Lagi empat paper. Esok AUDIT. Okey. Gerun. Aku ni lemah betol la audit. Paper menghafal. Bila kerja tak ada pun teori-teori semua ni. Saja nak suruh amek exam. Buat sakit hati je la kot. Sabar je la. :))

Pagi-pagi dah membelek gambar kahwin Irma and Reza. Ya Allah. Sangat padan. Bertuah Reza, bertuah Irma. Suka sangat tengok. Harap bahagia la. Lepas tu, sempat jugak bukak pesbuk tengok kawan-kawan yang dah menikah semua. Bahagia muka masing-masing. Lengkaplah hidup masing-masing dengan adanya suami dan isteri. Yang ada anak lagi lengkap lah. Kan? Alhamdulillah. Semua bahagia. Semua aku suka. 

Aku pulak. Bila ditanya soal kahwin, diam. Diam, dan terus diam. Nak buat apa lagi kan. Sabar je la. Mak dengan ayah tanya jugak. 

Serius ke dengan kawan tu.
Betul ke nak kat dia tu.
Confirm dah ke ni.
Dah tu bila nak meminangnya.

Aih. Semak kepala. Sabar ye mak ayah ye. Tak habis lagi exam ni. Laki tu pun baru je nak belajar hidup. Tak puas lagi dia nak membujang. Sya ni pun tak sedia lagi kot nak kahwin. Seram. 

Dulu, beria nak kahwin. Tapi bila dah pergi kursus kahwin baru ni, ha amek kau. Takmau kahwin pulak. Pening kepala En BuahHati bila aku cakap takmau kahwin. Dia boleh gelak lagi kat aku. Ha la. Susah tau. Banyak tanggungjawab. Macam-macam nak kena buat. Aih. Tunggu je la. 

:)).

Dah. Nak pergi study dah. Papai.

......................................................................

: Saya sentiasa tunggu awak. :))

3 comments:

vendoline said...

suma pakat tengok gmbr irma.hehehe
kwin jgn lupe jemput.hehehhe
hurm bese la tu mak ayah tanye sal kwin

aienzunnur said...

lm xtgk tsya update..exam rupenye..

gudluck girl..

mmg cntik sgr irma..=p

TSYA'Z (~_^) said...

thanks aien... hikhik

baiklah edy.. nti jemput dtg yer.. hikhik