Followers

Thursday, November 8, 2012

Bawa Diri

Terasa nak lari dari dunia ni sekejap. Eyh, bukan dunia tapi dari Bumi. Nak pergi menetap kat Pluto. Jauh dari orang. Bior duduk dengan alien. Ini ayat nak merajuk, tapi siapa pun yang faham aku nak merajuk ni? 

Assalamualaikum semua. :).

Tak senang hati. Tak sedap hati. Rasa nak bawak diri. Dan duduk diam-diam kat satu tempat yang orang tak boleh cari. Yang hanya ada aku. Semak rasa kepala. Kerja tak ada. Duit tak ada. Apa pun tak ada. Diri sendiri dah tak terurus dah. This is my time untuk balas balik semua jasa mak ayah aku. tapi, satu pun tak ada, macam mana? Tu yang terasa nak lari jauh-jauh sampai Pluto tu. Tapi kalau lari memang tak sampai la kan? 

Buat masa sekarang ni aku just perlukan semangat dari semua orang keliling aku. Tapi, tak ada pun. Family, sekarang fokus dekat adik aku je. Sebab budak tu ambil SPM. Haih. Senang cakap, sepanjang duk rumah ni, fokus kat aku tak ada pun. Aku buat jugak perangai. Banyak perangai. Feedback, teruk aku kena bebel pulak la. Ha ha ha. En BuahHati pulak, ada jugak bagi strength kat aku. Yang dia sendiri pun tak tahu dia buat macam tu. Terima kasih untuk itu. 

Owh yer. Buat masa sekarang ni aku tengah cuba untuk buat apa saja yang boleh datangkan duit untuk aku. Aku bukan materialistik, tapi dalam dunia sekarang ni semua perlukan duit. Aku pun perlukan duit jugak. So, aku tengah cuba untuk buat duit. Aku dalam perancangan untuk join Takaful Ikhlas. Tapi dalam masa yang sama, bila aku tanya feedback kawan-kawan tu, one of my friend siap cakap, budak SPM boleh la buat kerja-kerja macam tu. Aku terfikir, kalau budak SPM boleh buat, takkan budak yang ada diploma ni tak boleh buat kan? Kenapa, kalau ada higher qualification pun, tapi kalau tak ada kerja, tak guna jugak. So, aku cuba je la. 

Tapi masih malu-malu untuk telefon orang even hanya untuk tanya pendapat. 

Dalam hal ni, En BuahHati sangat-sangat bagi galakan. Sampaikan dia sendiri setiap hari tanya perkembangan aku pasal benda ni. Saya terharu. Terima kasih sangat-sangat. 

Dan kepada kawan-kawan yang bagi galakan untuk ke arah tu pun, terima kasih sangat. Cuba je la. Kalau menjadi, aku teruskan je. 

..................................................................................

: You and Me <3 p="p">

No comments: