Followers

Monday, February 20, 2012

Aku memang penakut

Long distance relationship.

Aku boleh dikatakan orang yang berpengalaman dalam hubungan jarak jauh ni. Sejak dulu lagi, aku mesti jatuh cinta jatuh hati dengan orang yang jauh dari aku. So, peluang untuk dating tu memang tipis la. Boleh kata tak ada peluang pun.

Sekarang lagilah. Aku di darat, En BuahHati di laut. Berapa kilometer jauh aku tak tahu. Bila sorang di darat, sorang di laut, yang jadi alat penghubung cuma telefon, ataupun FaceBook. Itupun hanya mesej jadi pengantara. Becakap? Tak kerap sangat. Line kadang-kadang dengki dengan aku. So, nak berbual pun kena sekejap-sekejap je. Selalu 10 minit je berborak.

Sebenarnya aku nak cakap aku takut. Sebab aku dah biasa berjauhan. Bila jauh, peluang untuk bergaduh bertekak samapi tercabut anak tekak tu, nipis. Kalau ada salah faham pun, dua-dua pihak lebih senang diamkan diri je. Berfikir secara positif je. So, aku rasa takut bila kami dah dekat. Dah boleh jumpa. Dah boleh bercakap face to face. 

Takut hubungan yang ada tu tak macam bila jauh-jauh. Haih, apa yang aku merepek ni?

Yang pasti aku memang takut. Aku harap selama aku dengan En BuahHati ni, aku dah boleh baca sikit-sikit perangai beliau. Kalau tak, susah jugak la nak handle.

Jangan banyak bergaduh sudah la. :))

......................................................

: Be with me forever :))

No comments: