Followers

Wednesday, February 1, 2012

Mantan Kekasih

One of my friend, a guy, ask me to find him a girlfriend. A steady girlfriend. Hoh. Berat ni. Ha ha ha.

Tapi, aku tak ada carikan pun. What for? Kenapa aku nak kena carikan untuk dia. Nanti macam-macam yang tak kena. Bukan tak nak carikan, tapi bila fikir balik dia tu macam mana, rasa macam better he find her himself la. No need me to find one. 

Lelaki ni jenis yang tak mudah berpaling tadah. Tak mudah nak sukakan perempuan lain bila dah suka sayang cinta kasih kat seorang perempuan. Walaupun selepas berpisah, tapi dia still contact dengan ex-girlfriend dia. Walaupun selepas dia jumpa perempuan lain, jalinkan hubungan but relationship tu tak berjalan lancar. Sebab dalam hati dia, dalam kepala dia cuma ada sorang je perempuan. Padahal cinta zaman sekolah tu. Lama jugak dah putus, tapi masih ingat.

Tu yang bila suruh aku carikan perempuan, aku cakap dekat dia, buang dulu kisah-kisah lama. Bila semua tu dah buang, benda semua akan jadi senang. Kan? And now, aku rasa dia dah mula hilangkan perempuan tu dalam hati dia. Sebab dari apa yang aku tengok, dia tengah cuba meng'ayat' seorang gadis. Ha ha ha. Good job lil bro. Finally. :))

Mantan kekasih. 

Will always be 'mantan'. Sampai bila pun. Kenangan yang ada bukan mudah nak lupa. Even aku sekalipun, bukan senang nak lupa. So, apa yang aku buat, aku replace semua kenangan tu dengan kenangan baru. Ha ha ha. Aku buat kenangan baru bagi full disk dalam kepala ni, then bila dah full tak boleh nak sumbat dah, aku delete kenangan lama. Ha ha ha. Yep. Otak aku komputer. 

Kalau nak tanya kenangan aku lama-lama dulu, aku kena fikir dulu panjang-panjang. Sebab aku dah tak ingat, dah kena delete kan, so jadi tak ingat. 

Kadang-kadang selalu terfikir apa yang aku akan buat if aku jumpa dengan 'mantan' ? Aku diam ke, gelak ke, senyum ke? Aku tak ada jawapan. Mungkin aku akan buat semua. But, apa yang aku tahu, aku nak En BF ada if jumpa dengan 'mantan kekasih'. Walaupun En BF aku kat tengah laut. Ha ha ha. Memang suka menyusahkan.

Apa yang pasti, ex tetap ex. Walaupun nak anggap macam kawan, tapi benda yang memang kenyataan tak boleh nak elak. Berkawan dengan ex, akan buat pasangan masing-masing fikir macam-macam kan? :))
:)) 

Hilang idea dah. Too much thinking of BSN. Ha ha ha.
.............................................................................

: Sarangheyo :))

2 comments:

Lemonedicemix said...

hei ! wuts up babe..??! cm sedey jew..??? T__T

TSYA'Z (~_^) said...

eyh.. pegi mana ha?? mana ade sedih lah... :))