Followers

Monday, August 22, 2011

Biadab punya orang !!!

Away for few days.

Ada masalah teknikal. Serius rindu nak membebel kat blog ni.

: Wahai Cik Blog, awak rindu saya tak? 


: Rinduuuuu saaaannngggaaaatttt. 


Gelong Tsya ni. Okey, baru-baru ni modem streamyx ada masalah. Dua tiga hari dah rosak, pastu tak report sebab busy (buat apa taktau la busy sangat). Memang busy okey. Busy tengok mak buat kuih raya. He he he. Dah nak raya rupanya.

Lepas tu, semalam baru buat report. And hari ni datang la orang-orang TM ganti adapter. Adapter tu yang rosak rupanya. Kes apa tak tau.

......................................................................

Seminggu dua ni pulak, asyik hujan waktu petang. So, setiap hari balik kerja bermandi hujan. Bermandi lumpur. Mandi lumpur sebab ada rakyat Malaysia ni yang perangai mengalahkan SETAN. Bawak kereta macam pelesit, langgar air yang bertakung tu, dah confirm-confirm kena orang yang bawak motor.

Memang setiap hari ada je yang kena sumpah dengan aku. Mentang naik kereta tak kena hujan, pastu buat kat orang lain macam tuh. Aku mintak sangat bumbung kereta depa tu tirih (bocor), biaq pi padan muka. Kalau tak bocor pun, mintak tayar kereta tu pancit. Baru padan dengan muka. NO MANNERS.

Macam tu ka panggil rakyat Malaysia? Tak ada hati perut. Mujur hujan lebat yang amat. Kalau tak, aku dah baling kayu dah kat kereta-kereta tu. BIADAB sangat. Tunggu. Satu hari mesti depa-depa ni kena balik.

Bila ada yang perangai BIADAB macam ni, aku terfikir jugak, pernah tak aku buat orang macam ni. Tapi seingat aku belum pernah lagi.

Macam tadi, aku terpaksa berhenti tepi jalan. Kebetula ada lopak air kat tepi-tepi jalan. Sepanjang jalan lah senang cakap. Ada lopak air. Aku terpaksa berhenti sebab ada call dari mak aku. And then ada lagi sebijik kereta setan, laju ja langgar lopak air tu, mandikan aku dengan lumpur tu. Menangis lah aku tepi jalan tu. Menyumpah-nyumpah hati aku ni. Mendidih gila-gila hati. Tapi sebab tak mampu nak buat apa, aku boleh tengok je kereta tu. Memang dasar tak guna.

Aku tak tahu la berapa ramai lagi orang yang tak ada otak macam tu, yang perangai SETAN macam tu. Sepatutnya perlahankan kenderaan, bukannya menambahkan kelajuan. Orang-orang macam ni la yang menyumbang, menambah statistik kemalangan jalan raya. Dengan tak ada adab, agaknya memang patut pun kalau something bad happened kat diorang. Ini bukan doa.

........................................................................

: To En BF, rindu sayang tak arini? :)


No comments: