Followers

Saturday, August 13, 2011

Cinta beribu kilometer

Bercinta jarak jauh. Dalam tak seronok, ada bestnya. Bagi yang bercinta jarak jauh, mungkin faham dan munkin jugak tak faha. Atau, aku seorang je yang faham?

Keseronokan bercinta jarak jauh.

1. Banyak cerita nak kongsi bila sekali sekala contact, sebab tak akan ada rasa 'eh, benda ni dah cerita semalam'. Ha, macam tuh. Bila contact jarang-jarang, cerita akn jadi menimbun-nimbun, untuk dicerita dalam tempoh satu hari hanya menggunakan mesej (Erk, aku je ni)





2. Bila dapat MMS dari dia. Okeh, even tak duduk kat darat, tapi sekarang dengan HP-HP canggih merata dunia, dengan talian-talian hebat dalam dan luar negara, senang aje. Dapat MMS of course gambar terbaru dari si dia, pastinya akan buat kita terbang-terbang.



3. Mesti rindu kan? Bagus untuk tanam perasaan rindu tu dekat si dia, sebab kalau jumpa hari-hari, mesti ada rasa bosan jugak kan? Tapi, some people suka jumpa hari-hari. Sukahati lah. He he he. For me, bila dah rindu, mesti akan tengok gambar si dia. Gambar dia sorang-sorang. Gambar berdua ada sikit je.

4. Trust. Percaya dalam BM. Bertambah-tambahlah rasa percaya pada si dia. Percaya cinta dia untuk kita, percaya sayang dia untuk kita, percaya dekat jantung dia ada nama kita. (ouwh, heart itu jantung kan?). Jadi, berdasarkan rasa percaya itu akan timbul rasa, hurm, next



5. Yakin. Yakin dengan segala kata-kata dia. Itu lah yang penting. Kena yakin dengan apa dia cakap. So, bagi aku, akan yakin banyak-banyak lah kalau si dia jauh di mata ha. Kita kat dalam Malaysia, dia di luar Malaysia.

6. Pasangan anda mesti akan jadi lebih sweet dan penyayang. Mana taknya, risau GF yang ditinggal kat sini, jatuh hati kat orang lain. Ye dok? Itu yang lebih berhati-hati, plus kalau si dia ada kisah silam yang sedih. He he he.



Lagi apa ye? Ini just pemerhatian aku dekat member-member yang suami/BF mereka, jauh-jauh belaka.

Dan mesti dari kisah aku dan En BF. Itu pasti lah kan. Sebab En BF aku pun jauhnya beribu kilometer. And perasaan tu tak pernah kurang. Bertambah-tambah aje. Sebab tu rasa macam bagus jugak cinta beribu kilometer ni.

.........................................................

: I miss him already. En BF, cepat sampai China okeyh? Saya tunggu. :)




No comments: