Followers

Tuesday, August 23, 2011

Kad raya

Mari ramai-ramai kita imbau kembali zaman-zaman dulu kala.

Zaman-zaman kita duk guna kad raya bila tiba hari raya. Sekarang ada lagi tak? He he he. Ada tapi dah kurang penggunaannya, sebab kad kedai aku tengok kad raya tak surut-surut pun. Sebab budak-budak sekarang guna SMS, MMS, BBM bagai untuk wish Hari Raya. And guna blog dan juga facebook. Itu yang dah tak ada nya nak guna sangat kad raya.

Ada satu cerita di balik tajuk kad raya malam ni. :)

......................................................................

Ini masa sekolah menengah tingkatan 4. Di Teknik lah aku kan, mana lagi.

Puasa pernah aku cerita macam mana kan? Kali ini nak cerita bila menjelang hari raya pulak. Seronok jugak kalau duk imbas kembali zaman dulu-dulu sekali sekala. Tak salah kan? :)

Pada masa ni, aku telah mengenali beberapa orang senior lelaki. Salah seorang dari nya En BF ler. Masa nak dekat-dekat dengan raya, semua sibuk membeli kad raya, termasuklah aku. Disebabkan aku tak ada BF, so, aku pun beli kad raya untuk senior-senior, I mean ABANG-ABANG form 5 yang mana agak baik dengan aku. Siap kira okay, takut terover beli, kang membazir pulak.

Yang lawaknya, beli untuk ABANG-ABANG, kakak-kakak tak ada pun sebab tak kenal kakak-kakak ni and tak rapat pun.

Punya la semangat tulis kad raya, sampai waktu prep pun duk menulis kad raya. Duk karang ayat, tapi yang kuar still ayat-ayat darjah satu. Tanya baju kaler apa, raya kat mana, jemput ke rumah, itu aje lah modal yang ada ha.

Then aku pun bagi lah kad raya tu bila nak balik raya, sebab after tu kitorang tak de datang sekolah dah. Senior nak exam SPM. Tapi aku tak bagi sendiri, aku pakai posmen. Aku bagi dekat sorang senior yang aku panggil Kuchai, kemudian pas dekat dia suruh bagi dekat Wan. And satu lagi aku bagi Huzair melalui siapa, aku tak pasti. Sebab yang bagi Huzair ni aku sendiri tak ingat aku ada kirim kad dekat dia, yang dekat Wan aku ingat sebab Wan balas kad tu.

Ini lah bila dah bercinta ni baru tahu yang aku ada bagi kad raya. Terharu bila dia simpan kad tu sampai sekarang, and bila dia kata dia simpan sebab aku yang bagi. Ha ha ha. And sebab itu jugak dia ingat siapa aku.

Bila diingat balik terasa lawak. Tapi serius tak sangka En BF simpan kad tu. Kalau dekat laki lain, aku tahu dah lama dah hilang ha.

Inilah kisah kad raya aku. Kad raya pada senior.

.....................................................................

: En BF, sayang nak poskad raya. He he he.

No comments: