Followers

Saturday, October 15, 2011

Helmet hilang :( huu sedih ..

Kesian aku kan? Helmet kena curi. Gara-gara pergi tengok wayang dekat village mall. Adeh. Ada pakguard kat situ, so aku tanya kalau-kalau nampak, tapi pakguard cakap itu biasa berlaku. Damn.

Kalau dah tahu selalu jadi, kenapa tak ada sebarang pencegahan? Serius pakguard kat situ memang ramai. Lepas tu boleh siap cakap, motor pun ada kena curi. Lepas tu, pakguard cakap letak helmet dekat tempat tengok wayang. Boleh bawak masuk pulak padahal ada cop merata-rata, jangan bawak helmet. 

Rupanya, cop-cop tuh, tanda-tanda tu, maksud sebenar dia jangan pakai helmet di dalam mall. Adoi. Biar terang jelas boleh? Benci kalau tak faham tanda. 

Okay dah.

.

Ini lain cerita pulak. Ini pendapat aku je lah. Bukan mengata, cuma terpanggil untuk berkata-kata je. Ceewwaaahhh ayat hang. Ha ha ha. 

Tadi, baca dekat FB. Ada kawan marah kawan yang lagi satu. Normal kalau marah-marah ni, tapi bagi aku cara dia tu agak melampau. Aku mengaku aku memang laser, tapi selalunya apa yang aku cakap tu, fakta. Aku tak memfitnah. Aku tak bercakap tanpa aku dengar kedua belah pihak. Kadang-kadang memang terlepas cakap jugak, tapi apa yang aku cakap itu memang benda yang betul jadi and memang tak tipu. 

A word can change everything. Itu yang aku selalu fikir sekarang. Pelbagai jenis orang, pelbagai jenis ragam, akan ada pelbagai tafsiran. Sebelum bertindak, atau bercakap, lebih baik berfikir dulu. And elok dengar dari kedua pihak. 

Kes dengan bos di office atau berkaitan, sila abaikan :)

......................................................................

: En BF :)

4 comments:

uncle gedek said...

lain kali pakai helmet safety hat kuning tu... sah sah takde orang curi...

haha!

TSYA'Z (~_^) said...

hahaha.. tu kt site boleh la...kt jalan raya, mana boleh...

Mishter Izwän said...

erh . sme la helmet i pun hilang gak mse tgk wayg kt cs .

HEROICzero said...

ha ha ha . sign tu macam sign dekat 7E uh ? sign gambar helmet yang dipalang ?

itu lah , orang kata helmet ni jangan canggih sangat . yang buruk2 je . =P