Followers

Tuesday, October 25, 2011

taktahudahnakletaktajukapa :)

Banyak benda bengang nak cakap ni ha.

Hari Ahad hari tu, pergi hospital melawat cousin aku yang baru bersalin. Anak perempuan. The mommy, nampak sihat aje, but the baby, aku tak dapat jumpa lagi, sebab baby duduk dekat ICU. 

Tak tahu nak cakap salah siapa. Masa nak lahirkan baby girl tu, doctor dalam ambulance tu tak bagi beersalin dulu. Suruh tunggu sampai hospital. Tapi jauh lagi kot nak sampai. Aku tak rasa if seorang ibu nak deliver baby, dia boleh tahan-tahan. Baby boleh lemas kan? Betul tak?

Tapi, cousin aku ni disuruh tahan-tahan, last-last tak tahan jugak, dia bersalin dalam ambulance tuh jugak. Apa nak buat tak boleh nak tahan. 

AND

Nasib baik dia bersalin. If not anak dia maybe tak dapat nak diselamatkan. Sebab baby masuk ICU pun sebab tertelan apa tah kat dalam perut. Terasa macam nak salahkan the nurses, the doctor yang dalam ambulance tuh. Tapi, benda dah nak jadi. Terima ajelah.

One more, yang nak melenting sangat bila pergi hospital tak ada tempat nak duduk. Hmmmm.

Okay, dah dekat hospital.

Dekat office pulak. Adoih. Hari-hari. Aku sampai naik pusing. Macam nak sumbat roti je masuk mulut dia biar diam sekejap. Dari pagi, eyh, dari turun kereta sampai petang dah nak naik kereta balik rumah, still tak diam. Entah apa yang dicerita tiap-tiap hari tanpa henti. Letih dengar. 

......................................................................

: I miss you lovely. 


No comments: