Followers

Thursday, December 29, 2011

Nasib aku baik :))

Kelmarin, hampir-hampir nak kena langgar. Dua kali pulak tu. Aish. Sabar je la. Nak kata aku berangan tak jugak. Nak kata orang-orang tuh tak pandai bawak kereta, tipu pulak. Tapi serius rasa macam nak tercabut jantung. Sebab sipi-sipi je. Kalau aku tak elak sikit, confirm masuk paper pagi ni. Sebab kereta tu laju gila pecut nak pi mana pun tak tau. Padahal depan lampu merah kot.

Huh. Nasib aku selamat.

Kemudian, dengan lori. Aku selalu ada masalah dengan lori kan? Tak habis-habis dengan lori puaka. Semalam dengan lori panjang. Sikit lagi nak masuk bawah lori tu. Elok aku angkat kepala, aku duduk betul-betul kat depan tayar lori. Kat tengah-tengah tu. Kalau senget sikit kepala, dah boleh terlanggar badan dia. Adoi. 

Kecut perut aku. Jantung ni dub dab dub dab. Haish. Tapi, nasib baik aku sempat mengelak. Sabar je lah.

Tapi entahlah siapa salah siapa tak salah. Mungkin aku lalai kot. Aku tak nak mati lagi. Banyak lagi belum aku buat.

Ya Allah, panjangkanlah umur hamba-Mu ini. Amin. :))

.....................................................................

: Berhati-hati di mana jua. :))

No comments: