Followers

Tuesday, December 6, 2011

Tersenyum :))

Owh, tajuk tak ada kena mengena dengan entry. Cuma tersenyum mengingat masa lampau.

Dalam sedar tak sedar, hubungan yang dibina sudah melebihi setengah tahun. Sudah menjangkau 8 bulan. 8 bulan dalam dunia percintaan (hu, segannya saya), dan kalau mengikut usia perkenalan sudah hampir 8 tahun.

7 tahun yang pertama, terlalu leka dengan dunia sampaikan tidak sedar orang yang aku suka, sayang, masih ada di depan mata, masih berhubung sekali sekala, lelaki yang kuanggap hanya sebagai abang.

Dalam masa 7 tahun, memori-memori aku dengan dia, sikit sangat. Perkenalan yang bermula dengan game Scrabble (pernah aku tulis dulu), kemudian dengan sendirinya terjalin ikatan persahabatan, yang tak pernah langsung aku fikirkan. Sungguh. Aku memang malu dengan dia. Hanya kiriman salam yang selalu aku titipkan untuknya setiap kali ada latihan koir. Ha ha ha. Kawan yang menjadi pengantara. Malu. Berjumpa berdepan?

Lagi malu. Senyum aje. Lagipun aku memang suka dengan senyuman dia, sebab mata dia akan jadi kecik sikit, dan ada garis di bawah mata yang macam misai kucing. Ha ha ha. Comel. Wajah itu aku bawa setiap saat, minit, jam, hari, bulan, tahun. Kisah perkenalanku, aku ingat setiap hari. Walaupun, aku bercinta dengan orang lain, tetapi namanya tidak pernah tidak aku sebut setiap kali aku berjumpa dengan kawan dia. Sampaikan masa tu kawan dia dah rimas sebab selalu menyebut nama dia.

Ha ha ha. Maaf, nama dia tidak akan pernah aku lupa. Ahmad Huzair bin Awang Dollah.

.

Khas buat Abang.

Abang,

Abang selalu pesan, jadi lah yang terbaik.
Yang terbaik untuk abang.
Yang terbaik supaya abang pun cuba untuk jadi yang terbaik.

InsyaAllah, sayang cuba.

Abang selalu jugak cakap, bila kita dapat jumpa macam orang lain.
Sumpah, sayang tiada jawapan tepat untuk itu.
Bila ditanya bila, pasti kita akan terdiam.
Berfikir.
Tapi, jawapan tak ada.

Jangan risau. InsyaAllah, jika diizinkan kita tetap akan berjumpa.

Dan belakangan ni, abang selalu bertanya.
Bila nak nikah ni??

Ha ha ha. Soalan yang satu ni, hanya ada pada abang jawapannya.
Sebab tu sayang diam banyak, dan jawab tak tahu.

InsyaAllah, berdoalah supaya ada jodoh kita.
Ini doa sayang hari-hari tau.
Harapan, doa dimakbulkan.
AMIN.

Moga-moga sayalah tulang rusuk abang, yang akan sentiasa menyokong abang, yang akan sentiasa menyejukkan hati abang, yang sentiasa menjadi kesayangan abang. :))

............................................................

: Soal kahwin nikah tu, abang cari duit cukup-cukup lebih dulu yer? hehehe. Will wait for you.



No comments: