Followers

Tuesday, December 6, 2011

Tak tunang, tak apa kan??

Okeyh, sambung pasal semalam.

Semalam berhenti kat mana? Pasal tunang kan?

Tak tunang tak apa kan?

Sebab bila fikir balik, kalau dah memang kenal lama tu buat apa lagi nak bertunang. Tunang tu untuk sesi berkenalan kan? Aku rasa aku dah pernah tulis pasal ni before.

Hm, lagi satu, pembaziran kot. Ha la. Cuba tengok majlis tunang orang-orang sekarang. Ya Allah, dia punya grand macam majlis menikah. Siap pakai baju bersongket bagai. Lepas tu nanti, nak kenduri nikah kahwin semua, nak keluar duit lagi. Haih. Buang duit aku. Ha ha ha.

Hari tu pun ada baca dalam facebook. If teruna melamar si dara, dan si dara terima untuk berkahwin, secara tak langsung nya, mereka telah pun bertunang. Bezanya, pertunangan itu tidak diketahui oleh mana-mana pihak kecuali teruna dara tadi.

Banyak tau kes macam ni. Macam aku pun terlibat sekali je. Pening dah. Nak kena bertanya yang pakar nih. Keliru macam ni bahaya ni. :p

.

Sebenarnya tengah lapar ni. Petang ni nak balik awal.

Ha, lagi satu, takziah untuk keluarga TokLang aku kerana kehilangan seseorang yang aku kenali sebagai TokPah. Moga beliau dicucuri rahmat oleh-Nya. Amin.

..........................................................

: Hoit cik abang. Bila awak nak balik ni?

3 comments:

Mishter Izwän said...

adat la tuh . so kite ni ikut la adat2 org2 dulu . yg pegi buat grand2 sape suruh . bg air kosong yng tukang ckp cukup laaa . yng len tuh dtg tlg anta brg jerkk . tak yah bg mkn mnum pun tak peee

TSYA'Z (~_^) said...

hahaha... u ni... kedekut sgt,... i xnk jdi kedekut cm u, bg air masak je... ngek lah...

Mishter Izwän said...

abes tuh nk jimat sngt