Followers

Friday, December 16, 2011

Aku hutang dengan PTPTN je lah woi...

Aku hidup ni tak pernah mintak duit orang pun. Aku hidup ni tak pernah mintak budi baik orang tolong beli ikan, beras, minyak apa semua. Aku hidup ni dengan mak ayah aku tak ada berhutang dengan orang pun.

Hutang aku dengan PTPTN je. Tak ada dengan manusia-manusia kat dunia ni. Tambah tambah aku tak ada hutang dengan makhluk-makhluk yang kat kampung sana yang tak tahu kebenaran yang sesuka hati buat cerita pasal keluarga aku, pasal mak ayah aku. 

Aku tak nak nak melatah pasal benda yang tak betul mana ni. Kalau betul aku buat salah, tegur depan-depan. Itu prinsip keluarga aku, aku rasa. Setiap dari ahli keluarga aku, semua ada prinsip yang macam ni. Kalau nak tegur, buat cara baik. Aku pun akan dengar dengan baik, terima dengan baik. Ini tak, tegur belakang belakang, cakap belakang belakang, tabur satu dunia kemudian of course la cerita lain sampai dekat aku. 

Kemudian bila ada salah cakap sikit, mula nak menuduh bukan- bukan. 

Entah. Aku hidup di dunia ni pun atas nama hamba pada Yang Esa. Benci dah dengar orang-orang bercakap. 

And satu lagi. Ada ke manusia yang hidup di Malaysia ni cakap pelajaran aku low class punya. Hoit. Sejak bila pulak la pelajaran ada highclass lowclass. Sejak bila? Sejak zaman nabi-nabi dulu pun tak ada tau. Pandai-pandai je nak letak hukum. Menyampah sungguh. 

.................................................................................

: I wanna meet you badly :))

2 comments:

nana aziz said...

laa...awat ni?sape la yang cakap macam tu?biar kan org fitnah kite.depe la bodoh.pahala dapat kat kite...sabar je ye sayang.:)

Mishter Izwän said...

jgn emo sngt cik teesya oi . u kan ade darah tinggi . . . hahaha . erh u utang i 20sen bile nk byr